Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, podpisała nową umowę z PepsiCo - swoim dotychczasowym dostawcą napojów bezalkoholowych. Na jej podstawie przez 5 lat PepsiCo będzie dostarczać napoje gazowane, soki i wodę do wszystkich sieci restauracji zarządzanych przez Sfinksa. Wartość kontraktu w tym okresie jest szacowana na 25 mln zł.

Restauracje Chłopskie Jadło w Krakowie, należące do sieci zarządzanej przez Sfinks Polska, z okazji karnawału przygotowały serię spotkań z gwiazdami. Już 4 stycznia w krakowskim lokalu przy ul. Świętego Jana 3 goście Chłopskiego Jadła będą mogli spotkać się z gwiazdą muzyki klubowej - Nickiem Sincklerem i uzyskać autograf artysty. Co więcej, jeszcze w styczniu do Chłopskiego Jadła zawitają również polscy muzycy – zespół WEEKEND i rockowa grupa PECTUS, która zagra koncert dla klientów restauracji przy ul. Grodzkiej 9 w Krakowie.

Sfinks Polska, zarządzający sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otwiera w sobotę, 22 grudnia, nową restaurację Sphinx w Kielcach. Jest to drugi lokal tej sieci działający w stolicy województwa świętokrzyskiego. Nowy Sphinx to restauracja własna i mieści się w Galerii Korona Kielce.

Sfinks Polska, zarządzający sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, zawarł nowe porozumienie z ING Bankiem Śląskim i PKO BP dotyczące restrukturyzacji zadłużenia spółki. Banki przystały m.in. na czasowe zawieszenie wszelkich spłat, wydłużenie okresu, w którym kredyty mają być uregulowane, częściowe umorzenie zobowiązań i zmniejszenie swojej marży. Dzięki temu Sfinks zyska dodatkowe środki na rozwój. W zamian spółka musi wykazać się działaniami inwestycyjnymi oraz odpowiednim poziomem wyniku na sprzedaży powiększonego o amortyzację.

Oferty gospodarstw agroturystycznych i ekologicznych, propozycje domków letniskowych, kwater prywatnych, pensjonatów, a nawet kempingów prezentowane będą podczas pierwszych Targów Agroturystyka organizowanych w Centrum MT Polska w Warszawie. Wydarzenie poświęcone będzie coraz bardziej popularnej w Polsce formie wypoczynku, jaką są urlopy spędzane na wsi i blisko natury. Będzie tu można zasięgnąć informacji na temat różnych regionów Polski i zapoznać się z ciekawymi propozycjami na rodzinne wyjazdy. Premierowa edycja Targów Agroturystyka odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia 2013 r. w warszawskim Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c. Równolegle organizowane będą również Targi Produktów Regionalnych „Regionalia” i Targi Turystyki i Wypoczynku LATO, w których uczestniczą setki wystawców i tysiące zwiedzających.

W warszawskim centrum MT Polska już po raz drugi odbędą się Targi Produktów Regionalnych „Regionalia” poświęcone zdrowej i ekologicznej żywności oraz wyrobom regionalnym z Polski i ze świata. Podczas wydarzenia swoją ofertę prezentować będą firmy wytwarzające towary zgodnie z naturą i tradycją, a także producenci różnorodnych wyrobów regionalnych, rzemieślniczych czy twórcy mody inspirowanej folklorem. Na osoby zwiedzające targi, wśród których znajdą się m.in. przedstawiciele sieci handlowych, supermarketów, sklepów ze zdrową żywnością, restauracji, hurtowni czy szkół, czekać będzie pełen przegląd smakołyków z różnych terenów Polski i świata. Przygotowany zostanie też ciekawy program wydarzeń merytorycznych, a także liczne degustacje, pokazy i konkursy. Wydarzenie zorganizowane zostanie w dniach 19-21 kwietnia 2013 roku w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, podpisała umowę o współpracy z Eurocash. W rezultacie Eurocash będzie odpowiadać za dostarczanie produktów do wszystkich restauracji Sfinksa. Umowa wejdzie w życie najpóźniej 1 stycznia 2013 i będzie obowiązywać do końca 2015 roku. Szacunkowa wartość kontraktu to 98 mln zł.

Ponad 5,6 tysiąca osób wzięło udział w premierowych Ogólnopolskich Targach Pojazdów 4x4 OffRoad Show Poland, które odbyły się w dniach 17-18 listopada w Warszawie w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. W tym czasie zwiedzający mogli zapoznać się z różnorodną ofertą przygotowaną z myślą o użytkownikach samochodów terenowych. Na uczestników imprezy czekało też ponad 140 aut z napędem na cztery koła. Z bliska można więc było obejrzeć nowe samochody z segmentu 4x4, rzadkie modele nieznanych marek, a także terenowe oldtimery. Nie zabrakło też innych atrakcji dla zwiedzających. Na miejscu goście targów spotkali znanych polskich rajdowców, a na Mobilnym Torze Off-Road firmy Autotraper mogli poczuć dreszczyk terenowej przygody. Pierwsza edycja OffRoad Show Poland została zorganizowana przez Międzynarodowe Targi Polska i Classic Media.

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – przygotował  świąteczne menu dla klientów, którzy przed Bożym Narodzeniem planują zorganizować spotkanie firmowe lub w gronie znajomych. W ramach tej oferty Sphinx proponuje do wyboru trzy zestawy w różnych cenach, składające się z tradycyjnych potraw wigilijnych uzupełnionych o dania dostępne w obecnym menu. Ponadto goście, którzy wezmą udział w spotkaniu świątecznym otrzymają kupony upominkowe. Oferta jest dostępna we wszystkich „miejskich” Sphinxach oraz w wybranych restauracjach w centrach handlowych.

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, po trzech kwartałach 2012 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza obroty na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku 2011. Jednocześnie Sfinks zanotował kolejny znaczący wzrost zysku brutto na sprzedaży – po 9 miesiącach br. wyniósł on 13,3 mln zł wobec 7,2 mln zł rok wcześniej. Taki wynik oznacza poprawę rentowności sieci o 85% rok do roku.

W warszawskim Centrum MT Polska w najbliższy weekend, 17-18 listopada, startują pierwsze Targi Pojazdów 4x4 OffRoad Show Poland 2012. Przez dwa dni na miłośników jazdy w terenie czekać będą najnowsze samochody z napędem na cztery koła, nieznane marki i rzadkie modele aut z segmentu 4x4, a także terenowe oldtimery, quady i motocykle. Nie zabraknie też innych motoryzacyjnych atrakcji. Zaprezentowane zostaną m.in. auta Mercedes-Benz nowej klasy G i GLK, unikatowy w skali całego kraju egzemplarz Mitsubishi Pajero Sport oraz pojazdy znanych polskich rajdowców – Grzegorza Barana i Klaudii Podkalickiej, których również będzie można spotkać na targach. Dla fanów rajdów OffRoad Show Poland jest wyjątkową okazją, żeby obejrzeć filmy i zdjęcia z największego w Europie rajdu terenowego Drezno-Wrocław, a także poczuć prawdziwy zastrzyk adrenaliny dzięki firmie Autotraper, która przygotuje na hali Mobilny Tor Off-Road.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, przystąpiła do ogólnopolskiej akcji „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina”. Ma ona na celu promowanie gęsiny i przywracanie tradycji serwowania jej 11 listopada, tj. w dniu św. Marcina i jednocześnie Narodowego Święta Niepodległości oraz przy innych świątecznych okazjach. W Dniu Niepodległości, a także później, we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło będzie można zamówić więc pieczoną pierś z gęsi w sosie winno pieczeniowym serwowaną z dodatkami – buraczkami zasmażanymi oraz ziemniakami.