W warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska po raz drugi zorganizowane zostaną Międzynarodowe Targi Artykułów dla Dzieci i Niemowląt Kid’s Biz Fair. Jest to spotkanie o charakterze biznesowym kierowane do przedsiębiorców z branży dziecięcej. Podczas imprezy w czterech sektorach tematycznych: gry i zabawki, karmienie, pielęgnacja i higiena, odzież i obuwie, a także wyposażenie, zaprezentowane zostaną różnorodne produkty dla najmłodszych, w tym wiele ciekawych nowości. Kid’s Biz Fair 2013 odbędą się w dniach 15-16 kwietnia przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest firma Reinhold Expo.

Ponad 200 wystawców przyjedzie do Warszawy na Targi Produktów Regionalnych Regionalia i Agroturystyka, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Przez trzy dni na stoiskach prezentować będą rozmaite wyroby z różnych stron Polski i świata, począwszy od produktów mlecznych i mięsnych, przez pieczywo, przetwory i słodycze po lokalne trunki, a nawet rękodzieło. Nie zabraknie też inspirujących propozycji wypoczynku blisko natury w otoczeniu pięknych polskich krajobrazów. Dla uczestników targów zaplanowanych zostało także wiele atrakcji. Po raz pierwszy w tym roku odbędzie się Święto Piw Regionalnych, podczas którego będzie można poznać oryginalne smaki browarów wytwarzanych przez lokalne warzelnie. W programie znajdują się również smakowite degustacje tradycyjnych produktów, widowiskowe pokazy kulinarne, warsztaty gotowania i recyklingowe dla najmłodszych oraz ciekawe konkursy. Wstęp na targi jest bezpłatny.

Liczba noclegów udzielonych w Polsce w kwaterach agroturystycznych i pokojach gościnnych przekroczyła 2 mln w 2012 r., co oznacza wzrost o ponad 10,6% w porównaniu do 2011 r. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Zainteresowanie wypoczynkiem blisko natury rośnie zarówno wśród Polaków, jak i turystów z innych krajów. W 2012 r., według GUS, gościom z zagranicy udzielono ponad 122 tys. noclegów w pokojach gościnnych i kwaterach agroturystycznych z min. 10 miejscami noclegowymi, czyli o 14,3% więcej niż w 2011 r. Okazją do zapoznania się z atrakcjami urlopowymi polskiej wsi, przyciągającymi gości z Polski i zagranicy, będą pierwsze Targi Agroturystyka, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, zgodnie z niedawnym porozumieniem z bankami w sprawie restrukturyzacji zadłużenia, pozyskała dofinansowanie w wysokości 6,02 mln zł. Spółka sprzedała 2,21 mln akcji serii K w cenie 1,37 zł, o łącznej wartości 3,02 mln zł. Ponadto, spółka wyemitowała 3 tys. obligacji zamiennych na akcje serii A1 w cenie jednostkowej 1 tys. zł, o łącznej wartości 3 mln zł. Obie emisje zostały uplasowane w ramach ofert prywatnych na podstawie uchwał walnego zgromadzenia z 2012 i 2011 r.

Najlepsze produkty regionalne zostaną nagrodzone w konkursie organizowanym w ramach II Targów Regionalia, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia w Centrum MT Polska w Warszawie. Konkurs jest przeznaczony dla wystawców, którzy podczas tegorocznej edycji Regionaliów będą prezentować swoje wyjątkowe, lokalne wyroby. Konkursowe propozycje mogą być zgłaszane w trzech kategoriach: skarby natury, promile i procenty oraz rękodzieło. Zwycięski produkt odznaczający się najwyższą jakością zostanie nagrodzony Grand Prix Targów Regionalia 2013. Co więcej, dla laureatów w poszczególnych kategoriach przewidziany został Złoty Medal Targów Regionalia. Celem Konkursu na Najlepszy Produkt Regionalny jest promocja wyrobów lokalnych oraz rzemiosła artystycznego z Polski i ze świata.

Internetowe delikatesy Frisco.pl rozpoczynają kampanię pod hasłem „Taniej niż myślisz”. Ma ona na celu przekonanie klientów, że we Frisco można zrobić zakupy na poziomie cen z hipermarketów lub niższych, a przy tym otrzymać wysokiej jakości produkty bez wychodzenia z domu.  Od 25 marca Frisco oznaczyło w sklepie internetowym produkty tańsze niż w Tesco. Elementem kampanii porównawczej jest też strona internetowa www.frisco.pl/taniej-niz-myslisz z wykazem produktów, które w e-delikatesach Frisco.pl można kupić taniej niż w sklepie internetowym Tesco. Opublikowany jest na niej typowy koszyk zakupowy pokazujący, że za zakupy we Frisco klienci mogą zapłacić mniej w niż w Tesco. Kampanię wspierają mailingi do klientów i działania PR.

Ponad dwa razy więcej osób niż rok wcześniej zamierza w tym roku zrobić wielkanocne zakupy w Internecie – wynika z ankiety przeprowadzonej przez e-delikatesy Frisco.pl. Co istotne, aż 65% osób kupujących produkty spożywcze w sieci wybiera jaja od kur korzystających z wolnego wybiegu, w tym co czwarty internauta nabywa jaja ekologiczne. Najtańsze jaja, pochodzące od kur z chowu klatkowego, kupuje rzadziej niż co piaty klient.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w 2012 r. zwiększył skonsolidowane przychody i zysk netto o 24% w porównaniu z 2011 r. Wyniosły one odpowiednio 123,1 mln zł i 4,77 mln zł. Jednocześnie grupa odnotowała wzrost EBITDA o 45% do poziomu 14,9 mln zł. Tym samym Plast-Box przekroczył prognozę zysku netto o 18%, prognozę EBITDA o 7% oraz prognozę sprzedaży o 1,7%. Wzrost przychodów i rentowności był m.in. wynikiem zwiększenia eksportu o 27% do poziomu 76,74 mln zł. Sprzedaż krajowa wyniosła 46,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 19% w stosunku do 2011.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po dwóch miesiącach 2013 roku osiągnął 15,26 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 7,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Od początku tego roku do końca lutego spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 0,27 mln zł oraz 0,22 mln zł zysku netto, zaś EBITDA wyniosła 1,33 mln zł. W lutym br. jednostkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 7,86 mln zł, EBITDA 0,67 mln zł, zysk brutto 0,24 mln zł, a zysk netto 0,19 mln zł.

Menu bez glutenu oraz żywność bezglutenowa – to temat prelekcji organizowanej pierwszego dnia Targów Produktów Regionalnych Regionalia, które odbędą się 19-21 kwietnia w warszawskim centrum MT Polska. Konferencja kierowana jest do osób będących na diecie bezglutenowej, a także do hoteli i restauracji, które do swojego menu chcą wprowadzić produkty niezawierające glutenu. Spotkanie będzie też okazją, by porozmawiać na temat problemów ze znalezieniem miejsc oferujących posiłki dla osób z nietolerancją glutenu i zachęcić przedstawicieli branży do zwrócenia uwagi na takie zapotrzebowanie. Prelekcję poprowadzi ekspert z Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła trzy nowe restauracje w centrach handlowych. Dwie z nich, Sphinx i Chłopskie Jadło, działają od 13 marca w warszawskim Factory Annopol. Trzecia, którą jest kolejne Chłopskie Jadło, została uruchomiona w Factory w Luboniu koło Poznania. Wszystkie nowo otwarte lokale to restauracje własne Sfinksa zarządzane w modelu operatorskim.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, pod koniec marca obchodzi 30-lecie swojego istnienia. Przez ten czas z małego zakładu rzemieślniczego stał się firmą działającą w skali międzynarodowej, która zatrudnia około 200 osób. Obecnie nowoczesnością i jakością obsługi wygrywa konkurencję z innymi firmami europejskimi oraz generuje milionowe zyski. Przychody słupskiej spółki w tym roku mają wynieść 144,5 mln zł. Eksport już w 2012 roku stanowił ponad 60% sprzedaży i dalej rośnie. Od 2004 r. Plast-Box jest notowany na GPW.