KRGiC logo

Prowadzenie handlu w niedziele w godzinach popołudniowych przez co najmniej jedną zmianę, czyli 8 godzin – to rozwiązanie, które zdecydowanie wspiera branża gastronomiczna, rozważając ograniczenie czasu pracy placówek handlowych w ten dzień.  Według Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu umożliwi ono rodzinom zaspokojenie wspólnych potrzeb socjalnych poza domem przy jednoczesnej możliwości wykorzystania wolnego poranka dla odpoczynku i zaspokojenia potrzeb duchowych.

KRGiC logo

Zdecydowana większość (87%) Polaków stołujących się poza domem twierdzi, że zawsze lub często otrzymuje w lokalach paragon fiskalny. Czy jednak na pewno poprawnie go rozpoznają? Wyniki testu, w którym respondentom pokazano rożne przykłady rachunków za usługi gastronomiczne, świadczą, że nie zawsze tak jest. Spośród osób, którym pokazano paragon fiskalny, 87% stwierdziło, że otrzymuje go w lokalach zawsze lub często. Ale jednocześnie po pokazaniu tej samej grupie osób wydruku z bonownika, który tylko przypomina paragon fiskalny, aż 57% respondentów stwierdziło, że otrzymuje go zawsze lub często – wynika z badań ARC Rynek i Opinia udostępnionych przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu (KRGiC).

KRGiC logo

Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu uważa, że ograniczenie handlu w niedzielę i w konsekwencji zamknięcie sklepów w placówkach takich jak centra handlowe będzie miało duży wpływ na gastronomię. Ma to związek ze specyfiką tego sektora w Polsce oraz charakterystyką zatrudnienia w placówkach gastronomicznych.

KRGiC logo

Digital marketing, cyfrowe tablice menu i WiFi marketing mogą być skutecznymi narzędziami marketingowymi w lokalach gastronomicznych. Jak je wykorzystywać, by stały się źródłem przychodów, będą wyjaśniać praktycy podczas konferencji Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu „Razem wobec wyzwań rynkowych w 2017 r., która odbędzie się w ramach XXI Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro. Spotkanie skierowane jest do wszystkich przedstawicieli rynku HoReCa i ma skłaniać do dyskusji o problemach i najlepszych rozwiązaniach dla branży, także w zakresie komunikacji, etyki, legislacji i rozwoju rynku. Konferencja odbędzie się drugiego dnia targów, tj. 6 kwietnia, w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie.

KRGiC logo

Jakie zmiany prawne czekają branżę gastronomiczną w 2017 roku? W jaki sposób kreować świadomy i pozytywny wizerunek firmy, ale też budować zadowolenia klienta w gastronomii? Jak nowoczesne technologie mogą wspierać sprzedaż w restauracjach? Jakie znaczenie ma etyka w gastronomii? Zagadnienia te będą przedmiotem konferencji organizowanej przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu, zatytułowanej „Razem wobec wyzwań rynkowych w 2017 r.”, która kierowana jest do wszystkich przedstawicieli branży. Odbędzie się ona w ramach drugiego dnia XXI Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro, tj. 6 kwietnia w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Prelekcje poprowadzą przedstawiciele znanych firm i instytucji związanych z rynkiem HoReCa.

KRGiC logo

Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu - organizacja reprezentująca branżę gastronomiczną - powiększyła się o kolejne firmy. Członkami Rady zostali North Food Polska oraz Street, zarządzający sieciami restauracji, a także Eko Snails Garden, zajmująca się cateringiem oraz produkcją, przetwórstwem i eksportem ślimaków. W efekcie KRGiC zrzesza około 1600 restauracji i innych punktów gastronomicznych, a liczba członków wzrosła do 22.

KRGiC logo

Nawet powyżej 50% obrotów – tyle może wynosić poziom szarej strefy w pojedynczym punkcie gastronomicznym. Zjawisko maleje wraz z profesjonalizacją zarządzania i sformalizowaniem sprzedaży w restauracji. W efekcie wśród dużych sieci gastronomicznych poziom szarej strefy szacuje się już tylko na około 5% - wynika z badań przedstawionych przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu w raporcie „Przeciwdziałanie szarej strefie w Polsce poprzez efektywny wymiar sprawiedliwości”, wydanym przez Global Compact Poland.

KRGiC logo

Costa Coffee, Ikea Retail i Salad Story przyłączyły się do Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu – organizacji branżowej, której zadaniem jest reprezentowanie i ochrona interesów polskiego sektora gastronomicznego. W rezultacie KRGiC zrzesza ponad 1500 restauracji i placówek gastronomicznych, zarządzanych przez 19 członków.