Polki, zabiegane między pracą a domem, coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach. Już 70% kobiet korzystających ze spożywczych e-sklepów nabywa w nich około połowy lub większość produktów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl. Taką formę zakupów internautki praktykują już od dłuższego czasu. Aż 2/3 respondentek przyznało, że z e-supermarketów korzysta przynajmniej od roku. Prawie co druga badana (44%) robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 71% co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd czy kolejki, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, wolą kilka kliknięć i zakupy dostarczone prosto do kuchni.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracował 30,80 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku, co stanowiło wzrost o 9,3% w stosunku do analogicznego okresu roku 2012. Ponadto, od stycznia do końca marca 2013 r. zysk brutto grupy Plast-Box osiągnął poziom 1,73 mln zł, tj. zwiększył się o 54,4% r/r, a zysk netto wyniósł 1,37 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do pierwszego kwartału 2012 r. o 27,1%.

Po raz pierwszy w warszawskim Centrum MT Polska zorganizowane zostaną Targi Wyposażenia Archiwów, Muzeów, Bibliotek i Kancelarii Dziedzictwo 2013. To jedyna tego typu branżowa impreza wystawiennicza w Polsce, która gromadzi przedstawicieli świata archiwistyki, muzealnictwa i bibliotekarstwa. Wydarzenie wspierane jest przez kluczowe dla branży urzędy i organy państwowe. Patronami honorowymi premierowych Targów Dziedzictwo 2013 są bowiem Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, a także Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Pierwsza edycja imprezy odbędzie się w dniach 17-18 września przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż do krajów skandynawskich. W 2012 roku firma odnotowała wzrost eksportu w tym regionie o 45%, a wyniki pierwszego kwartału wskazują, że w 2013 dynamika  ta może być nawet większa. Plast-Box jest obecny ze swoimi produktami we wszystkich krajach skandynawskich - Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii oraz Islandii – i w każdym z nich prowadzi rozmowy na temat kolejnych kontraktów, głównie z firmami z branży spożywczej.

Spółka P.R.E.S.C.O., jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, podpisała umowę o współpracy z agencją public relations Practum Consulting. W ramach kontraktu Practum będzie prowadzić na rzecz P.R.E.S.C.O. działania z zakresu PR korporacyjnego, w tym zajmie się obsługą biura prasowego spółki. Agencja wesprze też P.R.E.S.C.O. w komunikacji z rynkiem kapitałowym.

W warszawskim Centrum MT Polska po raz kolejny odbędą się Ogólnopolskie Targi Pojazdów Zabytkowych Auto Nostalgia 2013. Przez dwa dni miłośnicy starej motoryzacji będą mogli z bliska obejrzeć wiele unikatowych modeli klasycznych samochodów, a także polskie i zagraniczne motocykle. Szczególną atrakcją tegorocznej edycji będzie replika legendarnego auta polskiej konstrukcji – CWS T-1 Torpedo, produkowanego w latach 1927-1931. Targi Auto Nostalgia 2013 odbędą się w dniach 11-12 maja przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Organizatorem imprezy jest firma Classic Media.

Centrum MT Polska w Warszawie, w którym od 19 do 21 kwietnia odbywały się drugie Targi Regionalia, premierowa edycja Targów Agroturystyka oraz osiemnaste Targi Turystyki i Wypoczynku Lato odwiedziło łącznie około 25 tys. osób. Przez trzy dni mogły one zapoznać się z ofertą blisko 500 wystawców, którzy na stoiskach prezentowali lokalne wyroby z Polski i ze świata, propozycje wypoczynku blisko natury w otoczeniu malowniczych krajobrazów w kraju i za granicą. Na zwiedzających czekały smaczne degustacje kulinarnych specjałów. Wystawcy kusili m.in. wybornymi mięsami, chrupiącym pieczywem, słodkościami, aromatycznymi miodami, a także tradycyjnymi przetworami i wyrobami z mleka. Nie brakowało różnorodnych trunków, w tym lokalnych browarów, które można było posmakować w ramach Święta Piw Regionalnych. W specjalnym konkursie, spośród 61 propozycji, wyłoniono też najlepsze produkty regionalne.  Ponadto, targom towarzyszyły pokazy gotowania, warsztaty oraz ciekawe spotkania merytoryczne.

Weekend majowy rozpocznie wielkie grillowanie w Polsce. Z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl wśród internautów wynika, że aż 94% badanych zamierza grillować w tym roku, z tego 49% zainauguruje sezon grillowy w długi weekend majowy. W kolejne weekendy planuje grillować 41% respondentów, 22% w trakcie wakacji, a 6% w ciągu tygodnia. Blisko co drugi badany grilluje w przydomowym ogródku, taka sama liczba na działce, a co trzeci – podczas innych wyjazdów. Co dziesiąty rozpala grilla w wyznaczonych miejscach w parku. Równie często respondenci grillują na balkonie. Trzy czwarte (75%) badanych zamierza robić zakupy na grilla w internecie.

Jednoślady z Państwa Środka, a także części oraz akcesoria motocyklowe i samochodowe będą prezentowane podczas China Expo Poland 2013, największych w Polsce targów w całości dedykowanych współpracy gospodarczej na linii Polska-Chiny.  Uczestnictwo w tegorocznej edycji i tym samym chęć poszukiwania w naszym kraju partnerów handlowych zadeklarowało już ponad pięćdziesiąt firm motoryzacyjnych z dalekich Chin. To dopiero początek, bo wciąż prowadzone są rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi. Szerokiej ofercie wystawców towarzyszyć będzie rozbudowany program konferencji poświęcony skutecznej współpracy z Chińczykami. III Targi China Expo Poland odbędą się w dniach 12-14 września 2013 w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Centrum MT Polska w Warszawie będzie gospodarzem X edycji Hubertus Expo 2013, największych w Polsce targów łowiectwa, strzelectwa i rekreacji, które odbędą się w dniach 26-28 kwietnia. W jubileuszowej odsłonie wydarzenia uczestniczyć będzie blisko 150 wystawców, którzy zaprezentują szeroką ofertę dla myśliwych i amatorów łowiectwa. Na stoiskach pojawią się m.in. broń i amunicja myśliwska, akcesoria łowieckie oraz sprzęt sportowy i rekreacyjny. Nie zabraknie atrakcji dla miłośników polowań. W tym roku zaplanowano różnorodne pokazy, w tym mody myśliwskiej, sokolniczy, wabienia jeleni czy też pokaz psów. Hubertus Expo organizowane są przez Polski Związek Łowiecki.

W Centrum MT Polska w Warszawie w najbliższy piątek, 19 kwietnia, startują drugie Targi Produktów Regionalnych Regionalia i premierowe Targi Agroturystyka. Przez trzy dni, do 21 kwietnia, na zwiedzających czekać będą kulinarne specjały z różnych stron Polski i świata, w tym wyborne, ekologiczne mięsa, aromatyczne wypieki, tradycyjne przetwory i słodkości czy regionalne trunki. Obok lokalnych smaków na stoiskach zaprezentowane zostaną oryginalne wyroby artystyczne, jak ręcznie robiona biżuteria i moda inspirowana folklorem, a także produkty rzemieślnicze i z drewna.  Na miejscu będzie można też znaleźć pomysły na wypoczynek w otoczeniu pięknej przyrody, do czego zachęcać będą polskie regiony. Targi Regionalia i Agroturystyka to również weekend pełen atrakcji dla uczestników.  Na trzy dni zaplanowano m.in. Święto Piw Regionalnych, smakowite degustacje, ciekawe warsztaty i pokazy. Wstęp na targi jest bezpłatny.

Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, 16 kwietnia rozpoczyna telewizyjną kampanię reklamową wokół najnowszej promocji przygotowanej we współpracy z Carlsberg Polska. Jest to druga odsłona akcji „Supermenu w restauracjach Sphinx”, promującej  nową kartę dań. Tym razem do każdej z kulinarnych nowości klienci mogą dokupić duże piwo Okocim za symboliczną złotówkę. Kampanię telewizyjną wspiera komunikacja w restauracjach prowadzona m.in. z wykorzystaniem materiałów BTL takich jak plakaty, roll-upy i podkładki na stoliki. Ponadto, działania promocyjne są realizowane za pomocą oficjalnego profilu sieci na Facebooku, mailingów i działań PR.