Sfinks Polska

Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – sieci restauracji należące do Sfinks Polska, dołączyły w roli partnerów do programu dla posiadaczy karty kredytowej Citibank World MasterCard. Jego uczestnicy będą mogli wymieniać zgromadzone punkty na bony do restauracji bądź otrzymać bezpłatnie wybrany deser, kawę lub herbatę. Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK są jedynymi partnerami programu z branży gastronomicznej. 

Sfinks Polska

Sfinks Polska, spółka zarządzająca największą w Polsce siecią restauracji typu casual dining Sphinx oraz sieciami WOOK i Chłopskie Jadło, po pierwszym półroczu obejmującym okres od 1 grudnia 2015 do 31 maja 2016 r. wypracowała jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 89,03 mln zł, co stanowi wzrost o 6% r/r. Jednocześnie spółka zwiększyła zysk netto o 124% r/r do 6,61 mln zł. Sfinks osiągnął przy tym jednostkowy wynik EBITDA na poziomie 9,20 mln zł wobec 10,89 mln zł w pierwszym półroczu 2015 r. Kapitały własne spółki na koniec maja 2016 r. wzrosły do 12,82 mln zł. Od początku roku Sfinks zyskał 8 nowych restauracji, m.in. przejął kultowy pub Bolek w Warszawie. Spółka ma już podpisane umowy na kolejnych 6 lokali. 

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinks Polska w związku z przeprowadzoną w listopadzie 2015 roku emisją akcji serii N. Sfinks wyemitował wówczas 3,5 mln akcji po 3,7 zł za sztukę, pozyskując łącznie 12,95 mln zł.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przygotowały program dla stałych klientów pod hasłem „Aperitif”. Goście, którzy do niego przystąpią, będą mogli korzystać z rabatu w wysokości 40% na wszystkie napoje serwowane w restauracjach już przy pierwszej wizycie. Sphinx w następnym etapie planuje też wprowadzenie kolejnych promocji dedykowanych tylko uczestnikom programu.

Sieci restauracji należące do Sfinks Polska - Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - przyłączyły się do akcji „Popieram Loterię” w ramach trwającej Narodowej Loterii Paragonowej Ministerstwa Finansów. W ten sposób chcą promować ideę uczciwej konkurencji w Polsce.

Na gastronomicznej mapie Olsztyna pojawiła się nowa restauracja popularnej sieci Chłopskie Jadło. Jej specjalnością jest tradycyjna polska kuchnia w smacznej, lżejszej odsłonie. To pierwszy lokal działający pod tym szyldem w stolicy Warmii i Mazur. Restauracja mieści się w samym sercu Olsztyna, przy ul. Stare Miasto 3.

Sphinx i Chłopskie Jadło, sieci należące do Sfinks Polska, wprowadzają nowe wkładki do menu. Na gości restauracji Sphinx czekają "Nowości ze smakiem kurek i koperku", zaś klienci Chłopskiego Jadła spróbować mogą sezonowych propozycji z oferty "Rabarbar, kurki i młode warzywa".

Restauracje Sphinx uruchomiły pierwszy lokal sieci w Sopocie. Znajduje się na terenie nowoczesnego kompleksu „Sopot Centrum” połączonego z dworcem kolejowym, który powstał w pobliżu słynnego deptaka przebiegającego ulicą Bohaterów Monte Cassino. Jest to obecnie największy Sphinx działający w Trójmieście. Lokal mieści się w budynku hotelowym pełniąc jednocześnie funkcję restauracji hotelowej. Nowa restauracja prowadzona jest w systemie operatorskim.