Spółka Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła w Świnoujściu restaurację Sphinx. Lokal, który działa przy ul. Powstańców Śląskich, tj. w pobliżu nadmorskiej promenady, jest prowadzony przez franczyzobiorcę. Nowo otwarty Sphinx to pierwsza restauracja tej sieci w Świnoujściu.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK stwierdzającej, że umowy franczyzowe obowiązujące w tej sieci ograniczały konkurencję na lokalnych rynkach. Spółka podkreśla, że wbrew twierdzeniom prezesa UOKiK, ceny w Sphinxie nie są sztywne. Sfinks wskazuje też, że UOKiK w świetle prawa w ogóle nie powinien wszczynać postępowania, a tym bardziej wydawać jakichkolwiek decyzji w sprawie sieci Sphinx.

Sphinx – sieć należąca do Sfinks Polska – odświeża ofertę lunchową i wprowadza do niej nowe dania. W najnowszym menu na lunch pojawiły się Kofta oraz Sphinxburger i w rezultacie karta składa się teraz z dziesięciu dań głównych oraz dwóch propozycji zup. Nowa oferta lunchowa jest dostępna od lipca w restauracjach Sphinx na terenie całej Polski.

Nie zgadzamy się z decyzją UOKiK nakładającą na nas 464 228 zł i 92 gr. kary. Nie zgadzalibyśmy się z tą decyzją nawet gdyby kara wynosiła 1 zł i zamierzamy zaskarżyć ją do sądu, ponieważ uważamy, że nie było podstaw do jej wydania. Polityka cenowa w naszych sieciach jest zgodna z przepisami, co potwierdzają też opinie prawne, jakimi dysponujemy. Decyzja Urzędu jest tendencyjna i pozbawiona obiektywnej oceny i jak sam Urząd napisał w komunikacie dla dziennikarzy - bezprecedensowa. Dlatego jedyną reakcja może być zaskarżenie.

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, osiągnęła w I kwartale 2013 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 40,14 mln zł wobec 41,01 mln zł w I kwartale 2012 r. Jednocześnie od stycznia do końca marca 2013 r. grupa wypracowała 4,5 mln zł skonsolidowanego zysku ze sprzedaży, co oznacza zwiększenie rentowności sieci restauracji o 22% w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. Ponadto w I kwartale 2013 r. skonsolidowany wynik z działalności operacyjnej Sfinksa wyniósł (-)153 tys. zł, a wynik netto (-)1,58 mln zł. Świadczy to o znaczącej poprawie obu tych kategorii -  odpowiednio o 90% i 52% w stosunku do I kwartału 2012 r.

Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, 16 kwietnia rozpoczyna telewizyjną kampanię reklamową wokół najnowszej promocji przygotowanej we współpracy z Carlsberg Polska. Jest to druga odsłona akcji „Supermenu w restauracjach Sphinx”, promującej  nową kartę dań. Tym razem do każdej z kulinarnych nowości klienci mogą dokupić duże piwo Okocim za symboliczną złotówkę. Kampanię telewizyjną wspiera komunikacja w restauracjach prowadzona m.in. z wykorzystaniem materiałów BTL takich jak plakaty, roll-upy i podkładki na stoliki. Ponadto, działania promocyjne są realizowane za pomocą oficjalnego profilu sieci na Facebooku, mailingów i działań PR.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, zgodnie z niedawnym porozumieniem z bankami w sprawie restrukturyzacji zadłużenia, pozyskała dofinansowanie w wysokości 6,02 mln zł. Spółka sprzedała 2,21 mln akcji serii K w cenie 1,37 zł, o łącznej wartości 3,02 mln zł. Ponadto, spółka wyemitowała 3 tys. obligacji zamiennych na akcje serii A1 w cenie jednostkowej 1 tys. zł, o łącznej wartości 3 mln zł. Obie emisje zostały uplasowane w ramach ofert prywatnych na podstawie uchwał walnego zgromadzenia z 2012 i 2011 r.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła trzy nowe restauracje w centrach handlowych. Dwie z nich, Sphinx i Chłopskie Jadło, działają od 13 marca w warszawskim Factory Annopol. Trzecia, którą jest kolejne Chłopskie Jadło, została uruchomiona w Factory w Luboniu koło Poznania. Wszystkie nowo otwarte lokale to restauracje własne Sfinksa zarządzane w modelu operatorskim.