Kinga Szkutnik

Jak wykorzystać pochodzenie marki, by skutecznie budować jej wizerunek, radzi w „Rzeczpospolitej” Kinga Szkutnik zarządzająca agencją PR Practum Consulting.

"W obliczu globalnej konkurencji, kiedy duża część produktów wytwarzana jest w Azji, pochodzenie marki i miejsce produkcji może być elementem wyróżniającym. Odwołanie do polskich korzeni ma więc rosnące znaczenie. Polacy są coraz lepiej postrzegani jako pracownicy, choć nadal wielu zachodnioeuropejskich klientów nie wierzy, że nasze fabryki mogą należeć do najnowocześniejszych w Europie. Pozytywne skojarzenia z marką może nasuwać także podkreślenie jej regionalności, zwłaszcza jeśli region jest dobrze postrzegany. W komunikacji marek z Wielkopolski i ułatwianiu budowania ich przewagi może pomóc skojarzenie z wielkopolską solidnością. Aby ten aspekt właściwie spożytkować, trzeba jednak mieć dobry pomysł, a czasem także spore pieniądze."

Kinga Szkutnik 
Dyrektor zarządzająca agencji PR Practum Consulting

 

Więcej: Rzeczpospolita, 3 sierpnia 2015

http://www4.rp.pl/Zycie-Wielkopolski/308029867-Solidnosc-i-energia-lepsze-niz-reklama.html

IPRA Golden World

Znamy zwycięzców IPRA Golden World Awards 2015.  Wśród laureatów znalazło się 5 polskich kampanii.

(...)

Wśród laureatów znalazła się także agencja PR Practum Consulting, która otrzymała nagrodę w w kategorii „NGO campaign –agency". Doceniono ją za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. Kampanie te były realizowane wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”. 

(...)

 

Więcej: Proto.pl, 11 czerwca 2015

http://www.proto.pl/aktualnosci/polacy-nagrodzeni-w-ipra-golden-world-awards-2015

agencja pr

Agencja PR Practum Consulting zwyciężyła w prestiżowym konkursie IPRA Golden World Awards for Excellence 2015 organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations. Nagrodę otrzymała w kategorii „Kampania NGO – Agencja” za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. Były one realizowane wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”. 

IPRA Golden World Award to już kolejne wyróżnienie przyznane w tym roku za ten program. W maju bieżącego roku agencja Practum zdobyła statuetkę Gold SABRE w kategorii geograficznej „The Baltic”. Kampania została zakwalifikowana również do finału PR Daily’s Nonprofit PR Awards 2015. Rozstrzygnięcie tego konkursu planowane jest na koniec czerwca br. 

- Cieszymy się ogromnie, że kampania realizowana wspólnie z Fundacją Piłka jest Piękna i Federacją Stowarzyszeń Amazonki po raz kolejny zyskała uznanie w oczach międzynarodowych specjalistów z branży PR. Celem tej akcji było przekonanie jak największej liczby osób do organizacji meczów piłki nożnej w całej Polsce pod szyldem Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej. W rezultacie odbyło się ich aż 1136. Podczas tych spotkań zachęcaliśmy kobiety do profilaktyki w zakresie raka piersi wręczając im Różowe Kartki. Wykorzystując natomiast popularność futbolu chcieliśmy zaangażować w akcję również mężczyzn, by uświadomić im, że życie bliskich im kobiet leży także w ich rękach. W wyniku prowadzonych działań do walki o zdrowie pań przyłączyło się ponad 80 tys. osób i rozdaliśmy 350 tys. Różowych Kartek - mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji Practum Consulting.

(...)

 

Więcej: Signs.pl, 10 czerwca

http://www.signs.pl/agencja-practum-zdobyla-ipra-golden-world-award,25102,artykul.html

kinga szkutnik

Afery korupcyjne zawsze podkopują zaufanie i działają negatywnie na wizerunek osób i organizacji w nie zamieszanych. W sporcie działa to ze zdwojoną siłą, bo korupcja stanowi zaprzeczenie wpisanej w niego rywalizacji fair play. Niemniej jednak, w sporcie ściera się wiele interesów i to, co czasem wydaje się oczywiste w biznesie, nie zawsze ma tu zastosowanie. Niestety, reakcje sponsorów żądające podjęcia kroków i wprowadzenia zmian w FIFA, nie wydają się wystarczająco stanowcze, by mogły wymusić zmiany personalne. Dlatego wciąż możliwy jest wybór Seppa Blattera na kolejną kadencję.

Pytanie, czy przy wyborze prezydenta wygra chęć zmian czy utrzymania dotychczasowego status quo, a więc także obawa o utratę partykularnych interesów. Obecna afera korupcyjna raczej nie pogrąży FIFA, bo organizacja ta ma zbyt dużo do zaoferowania i kibicom, i sponsorom. Na pewno jednak – niezależnie od tego, kto wygra wybory – nowy prezydent będzie musiał wprowadzić zmiany systemowe wskazujące na to, że podjęte zostały działania antykorupcyjne. Pozostaje mieć nadzieję, że będą to działania realne, a nie tylko pozorowane.

Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji Practum Consulting

 

Proto.pl, 29 maja 2015

http://www.proto.pl/aktualnosci/kinga-szkutnik-afera-korupcyjna-nie-pograzy-fifa-organizacja-ma-zbyt-duzo-do

agencja pr

Nagrody Golden SABRE trafiły do Hill+Knowlton Strategies oraz agencji Practum Consulting, natomiast MSLGROUP i Brand24 uhonorowano SABRE za SocialNation.

W finale konkursu EMEA SABRE Awards znalazło się 13 polskich projektów.

(...)

Agencja public relations Practum Consulting zdobyła statuetkę Gold SABRE w kategorii geograficznej „The Baltic” za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”, które realizowane były wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”. Równolegle Practum znalazło się z tą kampanią w gronie finalistów konkursu IPRA Golden World Awards 2015 w kategorii „Kampania NGO – agencja”.

- Bardzo cieszymy się, że prowadzona przez nas kampania PR zyskała uznanie na arenie międzynarodowej. To tym większa przyjemność, że był to projekt non-profit, a wszelkie podejmowane w ramach niego działania realizowane były bez budżetów marketingowych. Wspólnie z Fundacją Piłka jest Piękna i Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” chcieliśmy w trakcie meczów futbolu promować prozdrowotne zachowania w zakresie raka piersi i rozdając różowe kartki zachęcać panie do badań profilaktycznych. Co istotne do tej walki o zdrowie kobiet udało nam się razem zaangażować ponad 80 tys. osób, w tym również wielu panów – mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting.

(...)

 

Więcej: Mediarun.com, 22 maja

http://mediarun.com/pl/wydarzenia/konkursy/nagrody-sabre-w-rekach-polakow.html

sabre

Niedawno informowaliśmy, że w finale konkursu EMEA SABRE Awards znalazło się 13 polskich projektów. Znamy już zwycięzców tegorocznej edycji – Polska zdobyła dwie statuetki. 

(...)

Agencja Practum Consulting zdobyła statuetkę Gold SABRE w kategorii geograficznej „The Baltic”. Nagrodzono projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”, które realizowane były wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” i Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”.

(...)

 

Więcej: Proto.pl, 21 maja 2015

http://www.proto.pl/aktualnosci/nagrody-sabre-rozdane-dwie-statuetki-gold-sabre-award-dla-polski

sabre gold
Agencja PR Practum Consulting zdobyła statuetkę Gold SABRE w międzynarodowym konkursie dla branży PR – SABRE Awards EMEA 2015. Nagroda została przyznana w kategorii geograficznej „The Baltic” za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”, które realizowane były wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”. Równolegle Practum znalazło się z tą kampanią w gronie finalistów konkursu IPRA Golden World Awards 2015 w kategorii „Kampania NGO – agencja”.

 

- Bardzo cieszymy się, że prowadzona przez nas kampania PR zyskała uznanie na arenie międzynarodowej. To tym większa przyjemność, że był to projekt non-profit, a wszelkie podejmowane w ramach niego działania realizowane były bez budżetów marketingowych. Wspólnie z Fundacją Piłka jest Piękna i Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” chcieliśmy w trakcie meczów futbolu promować prozdrowotne zachowania w zakresie raka piersi i rozdając różowe kartki zachęcać panie do badań profilaktycznych. Co istotne do tej walki o zdrowie kobiet udało nam się razem zaangażować ponad 80 tys. osób, w tym również wielu panów – mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting.

(...)

 

Więcej: 24pr.pl, 20 maja 2015

http://24pr.pl/2015/05/agencja-practum-consulting-z-nagroda-gold-sabre/

sabre gold

Agencja PR Practum Consulting zdobyła statuetkę Gold SABRE w międzynarodowym konkursie dla branży PR - SABRE Awards EMEA 2015. Nagroda została przyznana w kategorii geograficznej „The Baltic” za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”, które realizowane były wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”. Równolegle Practum Consulting znalazło się z tą kampanią w gronie finalistów konkursu IPRA Golden World Awards 2015 w kategorii „Kampania NGO - agencja”.

Bardzo cieszymy się, że prowadzona przez nas kampania PR zyskała uznanie na arenie międzynarodowej. To tym większa przyjemność, że był to projekt non-profit, a wszelkie podejmowane w ramach niego działania realizowane były bez budżetów marketingowych. Wspólnie z Fundacją Piłka jest Piękna i Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” chcieliśmy w trakcie meczów futbolu promować prozdrowotne zachowania w zakresie raka piersi i rozdając różowe kartki zachęcać panie do badań profilaktycznych. Co istotne do tej walki o zdrowie kobiet udało nam się razem zaangażować ponad 80 tys. osób, w tym również wielu panów – mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting.

(...)

 

Więcej: Signs.pl, 20 maja 2015

http://www.signs.pl/agencja-practum-consulting-z-nagroda-gold-sabre-,24916,artykul.html

sabre awards

Coraz bliżej rozstrzygnięcia tegorocznej edycji konkursu EMEA SABRE Awards. Do tegorocznych finałów zakwalifikowano 10 polskich projektów.

Jury doceniło kampanię PZU „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, którą zrealizowały agencje On Board PR i VML Poland. Otrzymała ona nominację w kategorii „Integrated Marketing”.  Z uznaniem spotkał się też projekt „Dick Dobrowolski, czyli how to spin, how to win” realizowany przez Publicon dla Instytutu Spraw Obywatelskich (nominacja w kategorii obejmującej kraje bałtyckie). W tej samej kategorii wśród nominowanych znalazły się także: kampania społeczna „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom” (akcja ZT Kruszwica) oraz projekt „Dzień przyjaciół piłki nożnej”, realizowany przez Fundację "Piłka jest Piękna", Federację Stowarzyszeń "Amazonki" oraz agencję public relations Practum Consulting.

(...)

Łącznie do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 2 tys. prac. Lista zwycięzców zostanie ogłoszona podczas ceremonii 19 maja w Londynie. Kampanie ocenia jury, w skład którego wchodzi ponad 40 specjalistów z branży. Wśród nich Sebastian Stępak z MSL Warsaw.

 

Więcej: Proto.pl, 8 kwietnia 2015

http://www.proto.pl/aktualnosci/polacy-wsrod-finalistow-sabre-awards

Według PR-owców TVN prawidłowo zareagował na publikacje Wprost. Jednak na ocenę szkód wizerunkowych poniesionych przez samą stację oraz Kamila Durczoka jest jeszcze za wcześnie.

(...)

Kwestię komunikacji wewnętrznej porusza Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji Practum Consulting. „Działania wewnętrzne najlepiej podjąć jak najwcześniej, nawet na etapie mało prawdopodobnych sygnałów, by móc zapobiec kryzysowi medialnemu lub – jeśli sprawa zostanie nagłośniona – dysponować od razu odpowiednimi informacjami umożliwiającymi zajęcie od początku właściwego stanowiska. W tym świetle działania podjęte przez TVN jak powołanie komisji mającej wyjaśnić kwestie mobbingu i molestowania oraz ogłoszenie polityki w zakresie zachowań niepożądanych, należy uznać za pozytywne, choć nieco spóźnione” – zaznacza Szkutnik.

Więcej: PRoto.pl, 19 lutego 2015

http://www.proto.pl/aktualnosci/czekajac-na-fakty-czy-doniesienia-wprost-zaszkodza-tvn-i-durczokowi

Ekspert Practum Consulting w głównym wydaniu "Wydarzeń" na antenie Polsatu mówi o PR kryzysowym i ocieplaniu wizerunku strażników miejskich.

 

Więcej: Polsat Wydarzenia, 10 lutego 2015

http://www.ipla.tv/2015-02-10-komendant-powrocil/vod-6190971#/page_container

Agencje Partner of Promotion, WebTalk, Practum Consulting oraz On Board wspólnie z Think Kongiem znalazły się na liście nagrodzonych w tegorocznej edycji International Stevie Awards.

Najwięcej statuetek przypadło polskim agencjom w kategoriach związanych z komunikacją i PR. Brązową nagrodę w kategorii komunikacja kryzysowa zdobyła agencja Practum Consulting, za projekt Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Również brąz, w kategorii Communications or PR Campaign/Program of the Year - Social Media Focused – Europe, zdobyły wspólnie agencje On Board i Think Kong (projekt „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”, realizowany na rzecz Diageo Polska) oraz Web Talk (projekt „Najtrudniejszy quiz piłkarski” zrealizowany dla Kia Polska). Dwie statuetki trafiły także do polskich firm – srebro w kategorii Communications or PR Campaign/Program of the Year - Issues Management zdobyła Polpharma (za kampanię „Ciśnienie na życie”). W kategorii Communications or PR Campaign/Program of the Year - Reputation/Brand Management – Europe srebrną nagrodę otrzymał Idea Bank, za projekt “Duma przedsiębiorcy”.

(…)

Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting:

„W projekcie tym musieliśmy się zmierzyć  z instytucją, która zazwyczaj postrzegana jest jako mająca rację i działająca w interesie konsumentów. W tym świetle skuteczne podważenie słuszności argumentacji urzędu było więc nie lada wyzwaniem.

Duże znaczenie miał też sam czas - jak to zwykle ma miejsce w przypadku kryzysów. Mimo iż mieliśmy świadomość, że UOKiK prowadził postępowanie dotyczące Sfinksa, o planowanej przez UOKiK w naszej sprawie konferencji prasowej dowiedzieliśmy się dzień przed od jednego z dziennikarzy. Tego samego dnia pełnomocnik spółki otrzymał decyzję UOKiK i dopiero późnym popołudniem Sfinks mógł zapoznać się z decyzją i jej uzasadnieniem. Mimo braku czasu na pełną analizę tych dokumentów, zdecydowaliśmy się na podjęcie komunikacji wyprzedzającej działania medialne UOKiK. Jeszcze przed konferencją prasową Urzędu dziennikarze mieli możliwość zapoznania się ze stanowiskiem spółki, co miało duży wpływ na późniejsze postrzeganie całej sprawy. Całości argumentacji dopełniła konferencja prasowa zorganizowana w dniu złożenia odwołania od decyzji prezesa UOKiK przez Sfinks Polska.”

 

Więcej: Proto.pl, 14 sierpnia 2014

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=133420&rob=Stevie_Awards:_osiem_statuetek_dla_Polakow

 

13 sierpnia ogłoszono zwycięzców w 11. edycji konkursu International Business Awards. Nagrody otrzymało siedem podmiotów z Polski.

W konkursie wyróżniających się inicjatyw z zakresu marketingu, reklamy oraz komunikacji biznesowej oceniono w tym roku ponad 3500 zgłoszeń z ponad sześćdziesięciu krajów i regionów.

(...)

Agencja Practum Consulting jako realizator projektu "Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów" W sytuacji kryzysowej, jaka zaistniała w związku z prowadzeniem postępowania antymonopolowego przez UOKiK przeciwko sieci restauracji Sfinks Polska, agencja skutecznie przedstawiła stanowisko spółki w odpowiedzi na działania urzędu. Kategoria: Komunikacja lub kampania PR roku – komunikacja kryzysowa.

Więcej: marketing-news.pl, 14 sierpnia 2014

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38984

 

Agencja Practum Consulting zdobyła brązową statuetkę Stevie w międzynarodowym konkursie - International Business Awards. Nagrodę otrzymała w kategorii „Komunikacja lub kampania PR roku – komunikacja kryzysowa” za projekt „Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”.

- Bardzo się cieszymy, że międzynarodowe grono specjalistów w prestiżowym konkursie doceniło działania, jakie prowadziliśmy na rzecz Sfinksa i to w obszarze PR uznawanym za najtrudniejszy. Projekt, który zgłosiliśmy, dotyczył komunikacji w sytuacji kryzysowej, jaka zaistniała w związku z prowadzeniem postępowania antymonopolowego przez UOKiK przeciwko Sfinks Polska. Skuteczne przedstawienie stanowiska spółki w odpowiedzi na działania Urzędu sprawiło, że Sfinks nie tylko wygrał starcie medialne z UOKiK, ale także zyskał przychylność opinii publicznej w tej sprawie - mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting.
 
Stevie Awards to jedne z najważniejszych nagród biznesowych na świecie. Powstały w 2002 roku, by honorować i zwracać uwagę społeczeństwa na pozytywne osiągnięcia organizacji i profesjonalistów z całego świata. W krótkim czasie Stevie stały się najbardziej pożądaną nagrodą na świecie. W tegorocznej edycji International Business Awards wzięto pod uwagę ponad 3500 zgłoszeń z ponad 60 krajów i regionów.