Bezpieczeństwo zbiorów muzealnych, bibliotecznych i archiwalnych będzie tematem dwudniowego seminarium organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na premierowych Targach Dziedzictwo 2013.  Uznani eksperci będą oceniać obecną sytuację w Polsce w zakresie przechowywania i ochrony zasobów, a także wskazywać nowe możliwości działania w tym obszarze. Co więcej, w trakcie spotkania powołane zostaną specjalne zespoły problemowe, które będą analizować różnorodne możliwości zapewnienia bezpieczeństwa zbiorów, począwszy od tego, w jakich obiektach powinny być one gromadzone, przez wykorzystanie nowych technologii czy nawet sposoby postępowania w przypadku konfliktu zbrojnego. Targi Dziedzictwo 2013 odbędą się w dniach 17-18 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa dostawy dla niemieckiej sieci Aldi. Słupski producent przedłużył ubiegłoroczny kontrakt na dostawy 1-litrowych pojemników do chemii gospodarczej i pozyskał nowy na 3-litrowe wiaderka zdobione etykietami IML. W rezultacie, do sieci Aldi trafiło już prawie milion wiader 1l i kilkadziesiąt tysięcy wiader 3l z Plast-Boxu, a w okresie od stycznia do lipca br. sprzedaż produktów do tej sieci wzrosła o blisko 52% w stosunku do całego 2012 roku. Wiadra 1-litrowe są dostarczane do sieci Aldi we współpracy z niemieckim producentem, zaś 3-litrowe w ramach umowy z firmą ze Szwecji.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła dwie restauracje w warszawskiej Galerii Mokotów. Zarówno nowy Sphinx, jak i Chłopskie Jadło, które od 1 sierpnia działają w popularnym stołecznym centrum handlowym, są restauracjami własnymi spółki. Dzięki nowym otwarciom obecnie w Warszawie działa 17 lokali pod szyldem Sphinx oraz 3 restauracje Chłopskie Jadło.

Spółka Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzyła w Świnoujściu restaurację Sphinx. Lokal, który działa przy ul. Powstańców Śląskich, tj. w pobliżu nadmorskiej promenady, jest prowadzony przez franczyzobiorcę. Nowo otwarty Sphinx to pierwsza restauracja tej sieci w Świnoujściu.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, sprzedaje coraz więcej swoich produktów odbiorcom z Rosji. W 2012 r. eksport do tego kraju wzrósł o 31,2% r/r, a w I kwartale br. o 28,5% r/r. Zwiększona dynamika sprzedaży to efekt zdobycia nowych klientów zarówno w Obwodzie Kaliningradzkim, jak i w głównej części Federacji Rosyjskiej. Rosja to obecnie drugi, po Ukrainie, największy zagraniczny odbiorca produktów Plast-Boxu.

P.R.E.S.C.O. GROUP prezentuje projekt nowego centrum operacyjnego spółki, które ma mieścić się w Pile przy ul. Witaszka 6. Zgodnie z koncepcją będzie to nowoczesny biurowiec z elementami obiektu klasy A o łącznej powierzchni 2500 m2. Budynek ma składać się z trzech kondygnacji. Jego elewacja zostanie wykonana ze szkła i kamienia, a barwami nawiązywać będzie do kolorystyki P.R.E.S.C.O. Spółka przewiduje, że biurowiec zostanie oddany do użytku w 2014 roku.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5% r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012. Jednocześnie, po sześciu miesiącach spółka osiągnęła jednostkowe przychody w wysokości 55,89 mln zł, co stanowiło wzrost o 12,8% r/r oraz zysk netto w wysokości 1,36 mln zł wobec 1,41 mln zł rok wcześniej.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK stwierdzającej, że umowy franczyzowe obowiązujące w tej sieci ograniczały konkurencję na lokalnych rynkach. Spółka podkreśla, że wbrew twierdzeniom prezesa UOKiK, ceny w Sphinxie nie są sztywne. Sfinks wskazuje też, że UOKiK w świetle prawa w ogóle nie powinien wszczynać postępowania, a tym bardziej wydawać jakichkolwiek decyzji w sprawie sieci Sphinx.

Prawie co czwarta osoba z Warszawy, która kupuje jedzenie w internecie mieszka na Mokotowie – wynika z badania opracowanego przez e-supermarket Frisco.pl. Kolejne miejsca w stawce zajmują mieszkańcy Ursynowa i Śródmieścia (po 13%). Te trzy dzielnice przodują nie tylko pod względem liczby klientów, ale też liczby zamówień, łącznie trafia tam bowiem ponad połowa e-koszyków z żywnością, kosmetykami i chemią gospodarczą. Najczęstszy paragon warszawiaka za spożywcze zakupy w e-supermarkecie to ok. 255 zł.

W pierwszym kwartale 2013 r. wartość importu z Chin sięgnęła 14,3 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 360 mln zł względem analogicznego okresu ubiegłego roku - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Chiny były więc trzecim rynkiem po Niemczech i Rosji, z którego sprowadzano do Polski najwięcej towarów, a udział Państwa Środka w polskim imporcie stanowił 9,4%. Można oczekiwać dalszego wzrostu, bo Chińczycy wciąż poszukują w Polsce nowych partnerów handlowych. W tym roku na III China Expo Poland, największą w kraju imprezę targową w całości dedykowaną współpracy biznesowej na linii Polska-Chiny, przyjedzie ponad 200 takich producentów z różnych branż. Wydarzenie odbędzie się w dniach 12-14 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

DM Noble Securities wydał rekomendację „Kupuj” dla P.R.E.S.C.O., a dziewięciomiesięczną cenę docelową akcji spółki oszacował na 11,1 zł przy cenie bieżącej na poziomie 8,10 zł. Analitycy domu maklerskiego uważają ostatni spadek kursu za okazję do zakupu. Oceniają, że koszty sądownicze poniesione przez P.R.E.S.C.O., które w I kwartale br. były wyższe od prognozowanych, należy interpretować bardziej jako nakłady inwestycyjne niż koszty danego okresu. Autorzy najnowszej rekomendacji zwracają uwagę, że ostatnie wyniki kwartalne P.R.E.S.C.O. nie wpływają znacząco na długoterminowe prognozy.

Sphinx – sieć należąca do Sfinks Polska – odświeża ofertę lunchową i wprowadza do niej nowe dania. W najnowszym menu na lunch pojawiły się Kofta oraz Sphinxburger i w rezultacie karta składa się teraz z dziesięciu dań głównych oraz dwóch propozycji zup. Nowa oferta lunchowa jest dostępna od lipca w restauracjach Sphinx na terenie całej Polski.