Chłopskie Jadło, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, wprowadza specjalną ofertę z gęsiną w roli głównej. Będzie ona dostępna od 11 listopada do 15 grudnia w ramach akcji „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina”, do której przystąpiła sieć. W tym czasie goście wszystkich restauracji pod szyldem Chłopskie Jadło będą mogli zamówić sałatkę z pieczoną piersią z gęsi oraz pieczoną gęś w sosie winno-pieczeniowym serwowaną wraz z dodatkami.

Sałatka jest zupełną nowością w karcie. Jest to pieczona pierś z gęsi podawana na mieszance sałat z dodatkiem śliwki kalifornijskiej oraz jabłka flambirowanego, z sosem vinegrette i winno-malinowym. Drugim daniem promowanym w ramach akcji jest pieczona pierś z gęsi z sosem winno-pieczeniowym, podawana z ziemniakami i zasmażanymi buraczkami.

Akcja „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina” ma na celu promowanie gęsiny i przywracanie tradycji jej podawania 11 listopada, czyli w dniu św. Marcina oraz Narodowego Święta Niepodległości, a także w inne świąteczne dni. Jej inicjatorem jest województwo kujawsko-pomorskie. O akcji w restauracjach Chłopskie Jadło będą informowały m.in. plakaty i naklejki na drzwi z hasłem „Czas na gęsinę”.

- Nasza sieć bierze udział w akcji promującej gęsinę już po raz kolejny. To doskonałe w smaku, wartościowe mięso, nie bez przyczyny od wieków obecne w kuchni polskiej, w której specjalizuje się Chłopskie Jadło. Dania z tego mięsa pojawiały się wcześniej w menu naszych restauracji, ale zbliżające się święto to bardzo dobra okazja, by na nowo zachęcić do ich spróbowania – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.