W Polsce notuje się mniejsze spożycie alkoholu niż w wielu europejskich państwach – wynika z najnowszych danych WHO. W rankingu wyprzedza nas kilkanaście krajów, w tym Niemcy, Hiszpania, Francja, Czechy i Wielka Brytania. Polska z konsumpcją na poziomie 10,6 l 100% alkoholu na mieszkańca powyżej 15 roku życia plasuje się poniżej unijnej średniej wynoszącej 10,85 l 100%. Co więcej, najnowsze statystyki świadczą o postępującym spadku sprzedaży mocnych trunków. Znakomitą większość alkoholu wypijamy w napojach niskoprocentowych. Według wstępnych danych, przeciętny Polak (15+) w 2011 r. wypił 3,7 l napojów spirytusowych oraz 6,1 l piwa i 0,4 l wina gronowego w przeliczeniu na 100% alkohol.

Ponad 100 wystawców z Polski i zagranicy zaprezentuje ofertę produktów lokalnych i ekologicznych podczas pierwszych Targów Produktów Regionalnych „Regionalia”. Wśród licznych propozycji będzie można znaleźć szeroki wybór żywności ekologicznej i organicznej, produkty tradycyjne, wyroby rzemieślnicze, stroje i akcesoria związane z modą inspirowaną folklorem, a także kosmetyki naturalne. Podczas wydarzenia nie zabraknie degustacji regionalnych produktów, pokazów kulinarnych i związanych z modą. Targi Regionalia 2012 odbędą się w dniach 20-22 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

Sieć restauracji Sphinx, należąca do grupy Sfinks Polska, rozpoczyna ogólnopolską telewizyjną kampanię reklamową. Spot emitowany w 41 kanałach będzie promował markę Sphinx i zachęcał do spróbowania shoarmy, kultowego dania restauracji. Organizowana przez Sphinx przy współpracy z Pepsi kampania potrwa od 13 do 29 kwietnia.

Reklamy na elektronicznych bandach, które staną wokół widzewskiego boiska na meczu z Legią Warszawa po raz kolejny cieszyły się dużym wzięciem. Już teraz czas reklamowy na bandach został w całości zarezerwowany przez firmy zainteresowane promocją, choć do spotkania z legionistami pozostało jeszcze kilka dni.

Do 53,5 mln l alkoholu zwiększył się polski eksport napojów spirytusowych w 2011 r. Oznacza to wzrost o 6% w porównaniu z 2010 r., kiedy to polscy producenci sprzedali za granicę 50,3 mln l. Wódka, stanowiąca trzy czwarte polskiego eksportu alkoholi mocnych, również zanotowała wzrost na tym polu - o 7%. W 2011 r. z Polski wyjechało na sprzedaż 40,3 mln l wódki, podczas gdy rok wcześniej było to 37,5 mln l.

Sieć restauracji Sphinx, należąca do grupy Sfinks Polska, wprowadza promocję „Wiosna smaków”. W ramach tej oferty w menu znalazły się dwa nowe zestawy - sandacz z sosem holenderskim i stek ze schabu z rosti - które wraz z napojem kosztują 29,90 zł. Promocja obowiązuje w całej sieci Sphinx do końca kwietnia.

Na przełomie marca i kwietnia po raz szósty wystartuje Liga Biznesu, czyli amatorskie rozgrywki piłkarskie, organizowane przez Fundację Widzew Łódź „Akademia Futbolu”. Wezmą w nich udział drużyny, reprezentujące firmy z regionu łódzkiego. Dla uczestników będzie to nie tylko okazja do spędzenia wolnego czasu na sportowo, ale także możliwość wsparcia piłkarstwa młodzieżowego, bo na ten cel zostaną przeznaczone zyski z organizacji turnieju.

Delikatesy internetowe A.pl powiększyły zasięg dostaw na całą Polskę. W ogólnokrajowej ofercie A.pl poza wybranymi produktami spożywczymi znajduje się ponad 8500 artykułów biurowych, higienicznych, dla dzieci, AGD i szeroki wybór chemii gospodarczej. Zamówienia złożone na stronie internetowej A.pl będą dostarczane klientom przez kurierów.

W Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska zorganizowana zostanie XV edycja Targów Beauty Forum. Na jubileuszowej imprezie dla profesjonalistów z branży kosmetycznej swoje aktualne oferty zaprezentują setki znanych na rynku polskim i międzynarodowym firm i marek. Przez dwa dni będzie można poznać najnowsze trendy, produkty i zabiegi ze świata kosmetyki, kosmetologii, pielęgnacji stóp i stylizacji paznokci. Dodatkowo wydarzeniu będą towarzyszyć wykłady i seminaria prowadzone przez ekspertów oraz liczne konkursy i mistrzostwa. Beauty Forum 2012 odbędzie się w dniach 10-11 marca br. w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Organizatorem targów jest wydawnictwo Health and Beauty Media.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otwiera 1 marca nową restaurację Sphinx w Łodzi. Lokal prowadzony na zasadzie franczyzy jest już siódmą restauracją sieci Sphinx w tym mieście. Jednocześnie jest to pierwszy lokal uruchomiony w tym roku przez Sfinks Polska.

W 2011 roku Policja ujawniła w całej Polsce 183 488 nietrzeźwych kierowców, co oznacza wzrost o 10,6% w porównaniu do roku poprzedniego. Kierowcy pod wpływem alkoholu byli sprawcami 2717 wypadków na drogach, w których śmierć poniosło 300 osób, a 3753 zostało rannych. W badaniu TNS OBOP zrealizowanym na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, organizatora kampanii „Piłeś? Nie jedź!”, 14% kierowców  przyznało, że zdarzyło im się prowadzić samochód po spożyciu alkoholu, natomiast 15,5% było pasażerami samochodu prowadzonego przez osobę pod wpływem alkoholu. W związku z wciąż obecnym w Polsce problemem nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu przez kierowców, w tym roku będzie kontynuowana edukacja w ramach kampanii „Piłeś? Nie jedź!” prowadzona przez ZP PPS przy współpracy Policji.

Grupa Kapitałowa Sfinks Polska - zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - w 2011 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 170,7 mln zł, co oznacza wzrost o 5,7% w porównaniu do roku poprzedniego. W ciągu dwunastu miesięcy 2011 r. grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży w wysokości 8,8 mln zł, podczas gdy w 2010 r. notowała jeszcze stratę w wysokości -3,7 mln zł. Jednocześnie Sfinks w ubiegłym roku osiągnął dodatni wynik EBITDA, który wyniósł 6,1 mln zł. Stanowi to poprawę o 13,6 mln zł w porównaniu do 2010 r. zakończonego wynikiem EBITDA na poziomie -7,5 mln zł. Plany Sfinksa na ten rok przewidują m.in. dalszy rozwój sieci pełnowymiarowych restauracji Sphinx i WOOK, a także rebranding i inne zmiany w sieci Chłopskie Jadło.