Sphinx, sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska, 14 grudnia rozpoczęła działania promocyjne wokół nowego menu. Kampania obejmuje materiały BTL, w tym roll-upy, podkładki na stoły i wkładki do menu, a także promocję na www.sphinx.pl i Facebooku oraz działania PR. Dodatkowo kampanię wspiera nowa odsłona Sphinx Menu – karty dań wzbogaconej o sekcję artykułów lifestylowych i porad kulinarnych, przeznaczonej do zabrania ze sobą. Nowe Sphinx Menu otwiera wywiad z Jarosławem Bieniukiem, znanym piłkarzem ekstraklasy i reprezentantem Polski, a prywatnie mężem aktorki Anny Przybylskiej.

W roku 2011 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyło się ponad 320 różnego rodzaju wydarzeń, co stanowi wzrost o 45 procent względem poprzedniego roku. Od stycznie do grudnia bieżącego roku obiekt odwiedziło ponad 185 tys. osób. W warszawskim Centrum MT Polska zlokalizowanym przy ul. Marsa 56c zorganizowanych zostało 29 imprez targowych, 140 konferencji, kongresów, seminariów i szkoleń, a także ponad 150 eventów, wystaw, konkursów, koncertów i różnego rodzaju pokazów. Na 2012 rok już zaplanowano osiem nowych dużych imprez targowych.

RTS Widzew Łódź powołał klub biznesowy pod szyldem Widzew Business Club.  Ma on służyć wymianie kontaktów handlowych, dyskusji na temat bieżących wydarzeń rynkowych, a także wzajemnej promocji firm. Na członków klubu czekać będzie też specjalna oferta rabatowa na produkty i usługi znajdujące się w ofercie zrzeszonych w nim firm. W spotkaniu inaugurującym widzewski klub biznesowy w restauracji WOOK wzięło udział blisko 100 przedstawicieli biznesu, z tego dużą część stanowiły firmy współpracujące z Widzewem.

A.pl Internet – spółka zarządzająca siecią delikatesów internetowych A.pl i sklepem Fresh24.pl – 16 grudnia br. zadebiutuje na NewConnect. W ramach oferty spółka pozyskała 3 mln zł z emisji akcji serii F. Łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 3.973.600 akcji serii A, B, C, D, E i F o nominalnej wartości 397.360 zł. Środki z emisji mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Spółka zamierza rozwijać się na drodze organicznej, ale także poprzez konsolidację rynku. Już w październiku A.pl Internet zakupiła warszawski spożywczy sklep internetowy Fresh24.pl. W zamian spółka Fresh24.pl objęła 10,4% akcji A.pl Internet, z tego 256.666 akcji serii F w ramach prowadzonej przez spółkę oferty prywatnej.

Coraz więcej osób zamierza przygotować świąteczne potrawy używając produktów kupionych w internecie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez A.pl Internet. Świąteczne zakupy spożywcze w sieci zadeklarowało prawie ¾ badanych. Spośród nich aż 76% będzie robić takie zakupy w tym roku po raz pierwszy, a 24% korzystało już z tej możliwości w poprzednich latach. Co trzeci respondent zamierza przez Internet kupić wszystkie lub większość produktów spożywczych na bożonarodzeniowy stół. Jest to możliwe, bo w e-delikatesach obok pełnego asortymentu produktów używanych w ciągu całego roku będzie też można kupić świeżego karpia, pierogi z kapustą i grzybami, makowce i wiele innych bożonarodzeniowych potraw. W ofercie internetowej nie zabraknie również bombek, ozdób świątecznych, a także choinek.

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia Widzew Łódź wprowadza do sprzedaży specjalne karty podarunkowe dla kibiców. Będzie można je wymienić na oryginalne produkty z logo Widzewa, w tym koszulki meczowe, bluzy, czapki i inne klubowe gadżety. Widzewskie bony upominkowe o nominałach 50, 100, 200 lub 500 zł można zakupić w oficjalnym sklepie klubu.

Co roku wskutek zatrucia alkoholem pochodzącym z nielegalnych źródeł umiera co najmniej 200 osób. Co ósmy Polak przyznaje się, że zdarza mu się kupować alkohol z przemytu - wynika z badania CBOS-u przeprowadzonego we wrześniu tego roku, jednak przemycany alkohol stanowi zaledwie 4 proc. nielegalnego rynku alkoholu. Blisko 90% to tzw. odkażanka wytwarzana z alkoholu przemysłowego przeznaczonego np. do produkcji płynu do spryskiwaczy lub podpałki do grilla i najczęściej sprzedawana w plastikowych butelkach od 1 do 5 l. Z badań laboratoryjnych alkoholu pochodzącego z nielegalnych źródeł wynika, że w 70-90% zawiera on substancje takie jak: rakotwórczy chloroform, izopropanol, dietylobenzyloamina, chlorki i chlorany, trujący glikol, a nawet śmiercionośny metanol, którego normy bywają przekroczone w co 10 przebadanej butelce ujawnionego nielegalnego alkoholu. Według szacunkowych danych Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego w 2010 r. nielegalny rynek wyrobów spirytusowych stanowił co najmniej 15% całego rynku alkoholi w Polsce, czyli ok. 17 mln litrów 100% alkoholu. Jego wartość to około 2 mld zł, a utracone przychody budżetu państwa z tego tytułu to ok. 1 mld zł. W celu ograniczenia szarej strefy alkoholu, w listopadzie tego roku Szef Służby Celnej i Komendant Główny Policji podpisali dokument „Współdziałanie organów Służby Celnej i organów Policji w zakresie zwalczania produkcji lub obrotu nielegalnym alkoholem – wskazówki metodyczne”.

Podczas IX Międzynarodowych Targów Infrastruktury Miejskiej i Drogowej Infrastruktura 2011, które odbyły się w dniach 15-17 listopada w Centrum MT Polska w Warszawie, swoją ofertę dotyczącą infrastruktury miejskiej i drogowej przedstawiło 117 wystawców z Polski i zagranicy. Podczas Targów dużą popularnością cieszyły się liczne konferencje i seminaria, w trakcie których eksperci podejmowali najbardziej aktualne tematy nurtujące branżę.  W tym roku po raz drugi już Minister Infrastruktury wręczył wybranym firmom specjalne nagrody Grand Prix.

RTS Widzew Łódź podpisał umowę z firmą Magellan, działającą na rynku usług finansowych dla sektora ochrony zdrowia. W ramach współpracy reklamowej z klubem Magellan m.in. oznakuje swoim logo widzewskie służby medyczne obecne w trakcie meczów. Z nowym partnerem biznesowym Widzew zrealizuje również akcję charytatywną na rzecz dzieci leczących się w łódzkich szpitalach.

RTS Widzew Łódź przedłużył kontrakt na kolejne dwa sezony z trenerem pierwszego zespołu, Radosławem Mroczkowskim. Obecna umowa obowiązywała do końca sezonu 2011/2012. W ramach nowego kontraktu szkoleniowiec Widzewa dodatkowo przejmie większość obowiązków związanych z funkcjonowaniem działu sportu w łódzkim klubie.

To wciąż głównie mamy zajmują się kupowaniem produktów dla niemowląt i małych dzieci – wynika z raportu A.pl Internet na temat zakupów spożywczych w sieci. Kobiety stanowią bowiem aż 75,7% kupujących tego typu produkty. Jedzenie i artykuły higieniczne dla niemowląt stanowią przy tym główną pozycję w koszyku zakupowym rodziców. Podczas jednorazowych odwiedzin w internetowym sklepie spożywczym wydają oni średnio 46 zł na produkty dla dziecka, co stanowi ponad 20% całych zakupów. To więcej niż na nabiał, chemię, wodę i napoje oraz mięso i wędliny. Średnia wartość całego koszyka klienta kupującego m.in. produkty dla dzieci w okresie od stycznia do października 2011 r. wyniosła 225 zł.

RTS Widzew Łódź rusza ze sprzedażą karnetów na rundę wiosenną sezonu 2011/2012. Do końca tygodnia będą one dostępne wyłącznie poprzez stronę internetową, a od 28 listopada również w kasach i oficjalnym sklepie Widzewa. Kibice posiadający karnety z rundy jesiennej do 23 grudnia będą mogli rezerwować swoje dotychczasowe miejsca na trybunach. Karnet obejmuje 7 spotkań, w tym 3 mecze hitowe z Ruchem Chorzów, Legią Warszawa i Lechem Poznań. Właściciele karnetów obejrzą jeden mecz hitowy gratis, a drugi w cenie zwykłego meczu. Klub oferuje również kibicom liczne zniżki, m.in. dla posiadaczy karnetów z ubiegłej rundy, kobiet, dzieci, studentów, seniorów czy w ramach promocji „Jest nas coraz więcej", które umożliwiają nabycie karnetów w atrakcyjniejszych cenach.