Coraz więcej osób decyduje się na świąteczne zakupy spożywcze przez Internet. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród internautów przez Frisco.pl - w tym roku takie sprawunki w sieci planuje zrobić prawie ¾ badanych. Co piąty z nich skorzysta z tej opcji po raz pierwszy. Blisko 60% spośród kupujących na święta w e-supermarkecie zamierza wydać w tym celu przynajmniej tyle samo lub więcej niż przed rokiem. Czterech na dziesięciu internautów deklaruje, że Wigilię spędzi u rodziców, a co trzeci respondent przyznaje, że kolację przygotuje u siebie w domu. Na wigilijnych stołach tradycyjnie królować będą pierogi z kapustą i grzybami, czerwony barszcz z uszkami, a także smażona ryba.

- Boże Narodzenie to czas, który często wykorzystujemy na rodzinne spotkania. Szczególnie dobrze jednak w tym okresie sprawdza się powiedzenie „nie ma jak u mamy”, bo to właśnie u rodzica lub rodziców najwięcej e-klientów zamierza spędzić tegoroczną Gwiazdkę – zauważa Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl. ­­– Niezależnie od tego jednak, gdzie internauci zasiądą do wigilijnej kolacji, wielu z nich w sieci będzie zamawiać spożywcze artykuły na święta. Blisko 40% badanych zamierza online zrobić większość takich zakupów, a prawie co czwarty internauta kupi w ten sposób około połowę potrzebnych produktów – zauważa Grzegorz Bielecki.

Do wirtualnych koszyków trafią przede wszystkim napoje i produkty sypkie, ale dużą popularnością wśród e-klientów cieszą się również nabiał i warzywa. Jak pokazuje badanie Frisco.pl, wielu internautów zrobi też przedświąteczne porządki korzystając z produktów kupionych w sieci – środki czystości chce zamówić online bowiem co 12. respondent. Najmniej osób zamierza kupić przez Internet dania gotowe na bożonarodzeniowy stół.

­- Mała popularność gotowych dań z e-supermarketu w okresie Bożego Narodzenia pokazuje, że internauci sami wolą przyrządzić potrawy na świąteczny stół. Oczywiście nie zapominają przy tym o tradycji. Najwięcej osób wskazało, że podczas Wigilii pojawią się u nich pierogi z kapustą i grzybami.  Królować będą też ryby pod różną postacią – od smażonych, przez te serwowane po grecku lub w oleju, aż po marynowane­ ­­- wymienia Grzegorz Bielecki.

Spośród ryb największą popularnością na święta cieszą się karp i śledź – odpowiednio 26% i 25% badanych przyznało, że to właśnie te propozycje znajdą się u nich na wigilijnym stole. Na dalszych miejscach w stawce plasują się łosoś i dorsz, kolejno 16% i 8% wskazań. Znacznie rzadziej w świątecznym menu pojawiają się ryba maślana, tilapia oraz panga, na które wskazało po 1% respondentów.

­- Przed Bożym Narodzeniem wyraźnie wzrasta liczba klientów, którzy w e-supermarkecie zamawiają świeże ryby. Na bazie naszych danych sprzedażowych z ubiegłego roku zaobserwowaliśmy, że w grudniu takie produkty zamówiło o blisko 25% więcej osób w porównaniu z poprzednim miesiącem. Ponadto, internauci nie mogli oprzeć się w tym czasie rozmaitym łakociom. O 14% wzrosła liczba klientów, którzy zakupili czekolady i inne słodkości – dodaje prezes Frisco.pl.

Ankieta została przeprowadzona w grudniu br. na próbie blisko 530 internautów zarejestrowanych we Frisco.pl.