Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, rozpoczęła kampanię promocyjną pod hasłem „Na chłodne dni… ciepłe warzywa!”. W ramach akcji, która potrwa do końca roku, sieć reklamuje nowo wprowadzone do oferty zestawy z warzywami na ciepło. Kampania obejmuje materiały BTL – plakaty i wkładki do menu, a także promocję w serwisie Facebook i na stronie sphinx.pl. Akcja wsparta jest działaniami public relations.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzył restaurację Sphinx w Szczecinie. Nowy Sphinx to pełnowymiarowa restauracja z obsługą kelnerską, która działa w modelu franczyzowym. Jest to drugi lokal tej sieci w Szczecinie, a jednocześnie 15 restauracja otwarta w tym roku przez spółkę.

Sfinks Polska - zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - osiągnął od stycznia do września 2011 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie trzy pierwsze kwartały tego roku grupa zakończyła zyskiem brutto na sprzedaży w wysokości 7,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2010 r. notowano jeszcze stratę wynoszącą 1,2 mln zł. Ponadto, po trzech kwartałach br. Sfinks może się pochwalić dodatnim skonsolidowanym wynikiem EBITDA w wysokości 4,1 mln zł w porównaniu do -6,9 mln zł uzyskanych rok temu. Znaczącą poprawę w raportowanym okresie osiągnięto także w przypadku innych kluczowych kategorii finansowych – wyniku operacyjnego (o 77%) i wyniku netto (o 60%). Systematyczna poprawa wyników Sfinks Polska potwierdza utrwalenie się wzrostowego trendu sprzedaży w restauracjach oraz rosnącej rentowności grupy.

Sfinks Polska – właściciel sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – otwiera pierwszą restaurację Sphinx w Lesznie. Działający na zasadzie franczyzy Sphinx znajduje się w Galerii Leszno przy al. Konstytucji 3 Maja. Jest to 14 lokal otwierany przez Sfinks Polska w tym roku.

Sfinks Polska – właściciel marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – wprowadził w restauracjach swoich sieci autorski program badania jakości usług pod nazwą „Smak Jakości”. Program działa na zasadzie zbliżonej do badania „Tajemniczy klient”, z tą różnicą, że ankieterem „Smaku Jakości” może stać się każdy klient zarejestrowany w bazie danych Sfinksa i zaproszony przez spółkę do udziału w badaniu. Dzieląc się opiniami na temat jakości dań, zachowania personelu czy oferowanych promocji, goście restauracji jednocześnie przystępują do systemu lojalnościowego Sfinksa, bowiem przy przekazaniu ankiety spółka przyznaje klientom punkty, za które mogą odebrać atrakcyjne nagrody, m.in. bony upominkowe do restauracji czy SPA, konsole do gier i iPody czy lot balonem.

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – wprowadziła na jesień nową odsłonę oferty na każdy dzień tygodnia. Od 4 października klienci restauracji Sphinx mogą w specjalnych cenach zamawiać dania oraz napoje w ramach promocji „Studenci -50%”, „Grillowe Poniedziałki”, „2 shoarmy w cenie 1” oraz „Before w Sphinx”. Oferta obowiązuje do odwołania w całej sieci Sphinx.

Restauracje Sphinx, należące do spółki Sfinks Polska, zostały uhonorowane Godłem Jakość Obsługi Wybór Konsumentów 2011, trafiając jednocześnie do grona 100 najprzyjaźniejszych firm w Polsce. Laureaci tej nagrody są wyłaniani na podstawie badania przeprowadzonego wśród setek tysięcy konsumentów z całego kraju. Sieć Sphinx została nagrodzona tym godłem już po raz trzeci.

Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, podpisał ostateczne porozumienie z bankami wierzycielami restrukturyzujące zadłużenie. Zakłada ono, że Raiffeisen Bank Polska umorzy spółce 35% długu po spłacie pozostałej części do końca września br. Od kredytów w PKO BP i ING Banku Śląskim Sfinks przez 3 lata będzie regulować tylko odsetki, a kapitał ma spłacić w ciągu kolejnych 5 lat - do 30 września 2019 r. W porozumieniu znalazły się także zapisy na temat możliwości konwersji tych długów na akcje spółki w ciągu trzech lat oraz udzielenia pożyczki podporządkowanej przez Sylwestra Cacka do kwoty dokonanej spłaty w Raiffeisen, tj. ok. 5,7 mln zł, by spółka w razie potrzeby mogła skorzystać z dodatkowych środków na rozwój. W pierwszym półroczu Sfinks otworzył już 13 restauracji i zwiększył sprzedaż o 11% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Osiągnął przy tym dodatni wynik EBITDA w wysokości 1,3 mln zł, co stanowi poprawę o 8,7 mln zł. Obecnie prowadzone są inwestycje w siedem nowych restauracji.