Sfinks logo

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w 2018 r. przychody w wysokości 175,20 mln zł wobec 182,55 mln zł w 2017 r., jednocześnie zwiększając rentowność na sprzedaży do 15,4% (+2,4 p.p. r/r). W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.). Ubiegły rok w Sfinksie stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

Fabryka Pizzy logo

W Krakowie ruszyła kolejna restauracja Fabryki Pizzy, należąca do grupy Sfinks Polska, zarządzającej sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i WOOK. Lokal, w którym  będzie można spróbować pizzy oraz innych dań kuchni włoskiej mieści się przy ul. Lubostroń 22G i jest prowadzony w modelu franczyzowym.

Sfinks logo

 

Sieci restauracji Sphinx i Chłopskie Jadło, należące do spółki Sfinks Polska, zostały uhonorowane prestiżowym tytułem Superbrands 2019. Znalazły się tym samym w gronie najsilniejszych marek na polskim rynku.

Fabryka Pizzy logo

W Skierniewicach otworzyła się pierwsza restauracja Fabryki Pizzy, należąca do Sfinks Polska, właściciela sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i WOOK. Nowy lokal, w którym serwowane są dania kuchni włoskiej, znajduje się w centrum miasta w miejscu dawnej kawiarni Vanilla Cafe przy ul. Jagiellońskiej 1. Restauracja jest prowadzona w modelu franczyzowym.

Sfinks logo

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy, wypracowała w I kw. 2019 r. przychody w wysokości 37,67 mln zł w porównaniu do 40,34 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 6,04 mln zł (poprawa o 1,15 mln r/r), a zysk operacyjny 0,48 mln zł (poprawa o 0,80 mln zł r/r). Z kolei EBITDA na koniec marca br. uplasowała się na poziomie 9,03 mln zł (poprawa o 7,23 mln zł). Jednostkowy wynik netto wyniósł -2,91 mln zł (przy -1,37 mln zł rok wcześniej). Na taki obraz wyników kluczowy wpływ miały zmiany prawa dotyczące zasad rachunkowości. Po oczyszczeniu z tego wpływu widać, że spółka podniosła rentowność na sprzedaży (z 12,1% w I kw. 2018 do 12,8% w I kw. 2019) w warunkach mniejszych obrotów wynikających z niehandlowych niedziel.

Sfinks logo

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2017-2022. Zamierza w tym okresie nie tylko zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, ale także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w programie afiliacyjnym. Według nowych założeń strategii, Sfinks zamierza obok dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych,  realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Planuje też przeniesienie do spółek zależnych marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia.

Sfinks logo

Restauracje sieci Sphinx, należącej do Grupy Sfinks Polska, już po raz szósty zaangażowały się w obchody Dnia Dziecka w Muzeum Wojska Polskiego. W wydarzeniu bierze udział 150 wychowanków domów dziecka z rejonu warszawskiego oraz dzieci z klas specjalnych. Jak co roku, organizatorzy zapewnili najmłodszym wiele atrakcji, a restauracja Sphinx zadbała o obiady dla małych gości.

Sfinks logo

Sylwester Cacek, prezes i akcjonariusz Sfinks Polska, spółki zarządzającej sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy, Meta czy WOOK zamierza przejść do rady nadzorczej. Podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, zwołanego przez spółkę na 30 lipca, będzie się ubiegał o miejsce w jej składzie.