Global Expo logo

Wielofunkcyjny kompleks z centrum targowo-wystawienniczym Global Expo, który powstaje w miejscu dawnych hal magazynowych FSO, będzie największą zabudową na terenie Portu Żerańskiego. Obiekt zajmie ponad 60 tys. mkw. powierzchni i mieścić się będzie na ponad 10-hektarowej działce przy Modlińskiej 4. Oprócz centrum targowego w skład kompleksu wejdzie też galeria dla branży budownictwa i wykończenia wnętrz, biurowiec oraz hotel klasy biznes. Prace budowlane nad przestrzenią targową i biurową są już na ukończeniu, a pierwsze imprezy zaplanowano na drugą połowę roku. Oprócz Global Expo rozwój terenów Portu Żerańskiego zakłada budowę osiedla mieszkaniowego. Tereny pod inwestycje mają tu również Auchan i Leroy Merlin, firma Promack czy Ghelamco.

- Z planów zagospodarowania Portu Żerańskiego wynika, że Global Expo wraz z towarzyszącą galerią wnętrz i hotelem to największa zabudowa na obszarze Portu Żerańskiego. W związku z tym, że inwestycja powstaje na terenach, za którymi stoi ciekawa przemysłowa przeszłość, nie chcieliśmy z niej tak po prostu zrezygnować, ale w pewien sposób budować na niej nową historię. Dlatego kompleks realizowany jest jako pierwszy projekt rewitalizacyjny dawnych terenów FSO i zakłada spożytkowanie elementów pofabrycznych hal. Dzięki wykorzystaniu ówczesnej architektury i rozwiązań, które przed laty służyły w pracy magazynu, na mapie Warszawy powstanie unikatowa przestrzeń targowa, gdzie będą mogły być organizowane eventy, na jakie dotychczas w stolicy nie było zwyczajnie miejsca. Nie bez znaczenia jest też funkcja kulturalna, jaką pełnić będzie Global Expo na rzecz dzielnicy i jej mieszkańców, bo przecież będą odbywać się tu również wystawy czy koncerty. Wraz z obiektem powstaną też nowe miejsca pracy, inwestycja będzie więc sprzyjać rozwojowi tego obszaru. To będzie zupełnie nowa karta w historii Portu Żerańskiego – mówi Radosław Tracz, prezes zarządu Global Expo, spółki realizującej inwestycję.

W nowo budowanym centrum będą mogły odbywać się zarówno duże wydarzenia targowe, jak i konferencje, sympozja, kongresy, zjazdy, gale i szkolenia czy nawet bardziej niestandardowe eventy. Obiekt zapewni największą w stolicy przestrzeń targowo-eventową pod jednym dachem o powierzchni 12,1 tys. mkw., którą będzie można podzielić dźwiękoszczelna ścianką na dwie mniejsze sale. Zdecydowanym atutem obiektu będzie też piętro konferencyjne, z dużą salą eventową, która pomieści nawet 2,6 tys. osób w ustawieniu teatralnym lub 1 tys. w bankietowym. Znajdzie się tu również sześć w pełni wyposażonych sal konferencyjnych, w sam raz na mniejsze wydarzenia. Do dyspozycji organizatorów będzie rozległy teren wokół kompleksu, gdzie będzie można realizować imprezy w plenerze, a także parking na 1400 aut. Global Expo zarządzać będzie doświadczony operator Centrum Targowo-Kongresowe. W ramach kompleksu działać będzie hotel klasy biznes, należący do jednej z największych sieci hotelowych, który zapewni 150 pokoi. Na terenie obiektu powstanie również restauracja dla 350 gości. Częścią rewitalizowanego obiektu ma być też galeria, gdzie znajdą się całoroczne showroomy z ofertą  dla branży budownictwa i wyposażenia wnętrz.

 

Cała inwestycja mieści się w dogodnej lokalizacji - przy skrzyżowaniu Trasy Toruńskiej S8 i ul. Modlińskiej, czyli najruchliwszym węźle komunikacyjnym w stolicy, zapewniając szybki dojazd z centrum Warszawy. W bezpośrednim sąsiedztwie naszego centrum znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, a w odległości kilku minut – stacja kolejowa, na którą dojeżdżają pociągi z Okęcia i Modlina.