Sponsoring rozgrywek Ekstraklasy w roku pandemii - od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 r. przyniósł partnerowi tytularnemu ligi, PKO Bankowi Polskiemu, blisko 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego – wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight. To oznacza wzrost o 30% w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł. Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social mediach najpopularniejszej polski ligi.

Ekstraklasa S.A. wybrała Red Bee Media jako partnera technologicznego, z którym będzie rozwijać platformę streamingową Ekstraklasa.TV. Red Bee to międzynarodowa firma, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson, która dostarcza cyfrowe narzędzia do zarządzania, dystrybucji, nadawania i komercjalizacji treści wideo, m.in. poprzez platformy OTT. Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.

Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy, został wybrany na kolejną kadencję do władz European Leagues. Organizacja zrzeszająca zawodowe ligi piłki nożnej powołała właśnie swój nowy zarząd na lata 2021-25. 

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa rozszerza działania wokół sprzedaży praw mediowych i rozpoczyna współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania ułatwiającego obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu Ekstraklasa zyskuje nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek oraz jeszcze szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych. Z Content Arena współpracują topowe ligi z wielu krajów, zajmujące się samodzielną sprzedażą praw mediowych, m.in. Bundesliga.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim. Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.

Ekstraklasa logo

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.

Ekstraklasa logo

PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent reklamowy z tego tytułu wyniósł 95,5 mln zł.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA przelała już na konta klubów uczestniczących w rozgrywkach prawie 54 mln zł w ramach pierwszej transzy wypłat za sezon 2020/21. To blisko ¼ środków z 225 mln zł, które mają trafić do klubów w bieżącym sezonie.