Dachser, globalny operator logistyczny, wkrótce rozpocznie testy w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu eActros, wyprodukowanego przez Mercedes-Benz. Dachser jest jedną z pierwszych firm, do której trafi innowacyjny model ciężarówki. Operator będzie testował eActrosa przez 12 miesięcy.

Ciężarówka eActros występuje w trzech wersjach, z których Dachser wybrał model o masie całkowitej wynoszącej 18 ton. W eActros wykorzystywana jest ta sama rama, co w zwykłych modelach Actros, jednak są one napędzane przez dwa silniki elektryczne o napięciu 400 V i mocy 125 kW oraz o maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm. Takie parametry pozwalają uzyskać 11000 Nm, co oznacza, że pod względem osiągów eActros jest na równi z ciężarówkami z silnikiem Diesla. Pojazd zasilany jest za pomocą jedenastu pakietów akumulatorowych zabezpieczonych stalową obudową. Maksymalne dopuszczalne obciążenie osi wynosi 11,5 tony, zapewniając nawet 200 km zasięgu.

- Projekt dystrybucji miejskiej Dachser, pierwotnie jako projekt badawczy ukierunkowany na opracowanie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie dostaw w centrach miast, osiągnął znaczny rozmach i wpisał się w ducha czasu. Dzięki wykorzystywaniu różnych rozwiązań, a także doświadczeniu i danym zebranym na podstawie testów pilotażowych w Paryżu i Stuttgarcie, oddziały Dachser mogą i będą aktywnie działać na terenie dużych miast oraz współpracować z nimi w celu opracowania rozwiązań przyszłości w zakresie dystrybucji miejskiej - mówi Stefan Hohm, dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.