Polski oddział Dachser, jednego z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie, osiągnął w 2016 r. przychody w wysokości 333,5 mln zł, czyli o 15% wyższe niż rok wcześniej. Przedsiębiorstwo przetransportowało w tym czasie blisko 1,19 mln przesyłek o łącznej masie 446 tys. ton - o ponad 10% więcej niż w roku 2015. Do tych wzrostów przyczynił się doskonały serwis oferowany klientom w ramach europejskiej sieci i w konsekwencji m.in. uruchomienie nowych bezpośrednich połączeń międzynarodowych. W 2016 r operator uruchomił również własną Agencję Celną.

W 2016 roku Dachser, który w naszym kraju specjalizuje się w obsłudze rodzimych eksporterów, uruchomił m.in. bezpośrednie połączenie drogowe ze Strykowa i Sosnowca do Włoch. Poprzez tę linię towary polskich wytwórców trafiają w okolice Rzymu nawet w 48 godzin. W ubiegłym roku wystartowały również połączenia z Polski do holenderskiego Zevenaar i Wiednia czy szybsza bezpośrednia linia z Warszawy do Berlina.

- W ubiegłym roku działo się u nas bardzo dużo. Obchodziliśmy okrągły, dziesiąty, jubileusz obecności Dachser w Polsce i pokazaliśmy, że polski rynek oczekiwał rozwiązań na których można budować stabilną politykę eksportową. Obecnie w ramach European Logistics wozimy towary naszych klientów do różnych europejskich krajów poprzez blisko 50 linii eksportowych, ale dążymy do posiadania bezpośrednich połączeń drogowych ze wszystkimi państwami w Europie. To jeden z naszych głównych celów na nadchodzące miesiące - mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

W 2016 roku wystartowało również nowe cotygodniowe morskie połączenie LCL z Szanghaju do Polski, obsługiwane przez Dachser Air & Sea Logistics. Towary z Chin docierają statkiem do portu w Gdańsku, skąd przewożone są do oddziału Dachser w Warszawie i z niego są dystrybuowane do klientów w całej Polsce. Dzięki tej linii transporty z Państwa Środka trafiają do odbiorców już w 37 dni.

- Chiny to nasz największy partner gospodarczy spoza Unii Europejskiej, systematycznie rozwijamy więc naszą ofertę dla importerów sprowadzających produkty z Azji. Zajmujemy się przy tym nie tylko organizacją samego transportu morskiego, ale także obsługą procedur celnych i dystrybucją towarów do odbiorców w całym kraju poprzez naszą płynnie działającą sieć drogową. Dzięki integracji działalności naszych działów odpowiedzialnych za transport morski i lotniczy oraz za przewozy lądowe jesteśmy w stanie oferować kompleksowy serwis dla polskich przedsiębiorców - komentuje Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce.

Działalność Dachser European Logistics i Air &Sea Logistics wspiera uruchomiona w lutym ubiegłego roku własna agencja celna, świadcząca kompleksowe usługi odpraw towarów przywożonych do Polski i wywożonych za granicę przez operatora. Serwis agencji obejmuje także odprawy w procedurze uproszczonej, umożliwiając tym samym znaczne ograniczenie formalności związanych z przewozami. Odprawy celne realizowane są w oddziałach Dachser, a dzięki wykorzystaniu nowoczesnych informatycznych systemów celnych także we wszystkich terminalach morskich i lotniczych w Polsce.

 

Wraz z rozwojem Dachser w Polsce zatrudnienie w krajowych oddziałach operatora zwiększyło się w 2016 roku o ponad 10%, tym samym liczba pracowników przekroczyła 420. Jednocześnie polityka personalna firmy, która już niejednokrotnie była doceniana w poprzednich latach, znalazła uznanie rynku również w minionym roku - przedsiębiorstwo otrzymało m.in. tytuł Firmy Dobrze Widzianej.