Dachser, jeden z największych globalnych operatorów logistycznych, otworzył nowe biura w Wietnamie, Hongkongu i Bombaju. Intensywna ekspansja w Azji jest jednym z kluczowych założeń strategii rozwoju międzynarodowego przedsiębiorstwa.

Aby móc zaspokoić rosnący popyt na usługi eksportowe ze strony szybko rozwijającego się wietnamskiego przemysłu, Dachser otworzył nowy oddział w Hanoi jako wsparcie dla istniejącego już biura w największym mieście kraju, Ho Chi Minh. Nowo powstały oddział oferuje klientom usługi z zakresu transportu lotniczego i morskiego (przesyłki pełnokontenerowe i drobnicowe) do Europy, Azji Środkowej i USA, a także usługi magazynowe i dodatkowe.

 

- Wiele przedsiębiorstw, w szczególności z branży tekstylnej, obuwniczej czy elektronicznej, otworzyło swoje zakłady produkcyjne w północnym Wietnamie. Dzięki naszemu nowemu oddziałowi w Hanoi będziemy teraz w bliższym sąsiedztwie tych firm – mówi Michael Deisemann, dyrektor generalny dywizji Dachser Air & Sea Logistics w Wietnamie.

 

W Hongkongu zaś Dachser przenosi się do nowej siedziby, zlokalizowanej w dzielnicy Tsuen Wan w regionie Nowe Terytoria. Tym samym zespoły zarządzające frachtem lotniczym, morskim oraz logistyką są odtąd usytuowane w jednym miejscu.

 

- Ta inwestycja to nasza odpowiedź na rosnące znaczenie Hong Kongu jako centrum logistycznego Azji. Jest to też bardzo atrakcyjna lokalizacja pod względem dostępu do infrastruktury i wykwalifikowanego personelu – komentuje Nils Holder, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics w Hongkongu.

Dotychczas użytkowany magazyn tranzytowy w Tsuen Wan będzie wciąż obsługiwać transport lotniczy, zaś oddział w Tsing Yi będzie odpowiadać za obszar logistyki kontraktowej.

 

W Indiach zespół Dachser również przeniósł się do nowego biura regionalnego, usytuowanego w tętniącym życiem centrum biznesowym Bombaju - Sakinaka. Położenie w wiodącej dzielnicy handlowej w mieście zapewnia operatorowi dogodny dostęp do publicznych środków transportu i międzynarodowego lotniska Chatrapati Shivaji – największego portu lotniczego w Indiach. Ułatwia to operatorowi kontakt z jego klientami,  ale  niesie też za sobą korzyści wewnątrz organizacji - pracownicy różnych działów mogą się odtąd bardziej efektywnie komunikować między sobą, pod jednym dachem pracuje tu teraz bowiem zespół stu osób odpowiedzialnych m.in. za fracht lotniczy i morski, a także za obsługę celną.