Najnowszą ofertę dla hoteli z zakresu wyposażenia i wystroju wnętrz, tekstyliów i galanterii hotelowej, housekeepingu oraz rozwiązań informatycznych polskie i zagraniczne firmy zaprezentują podczas III Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel, które rozpoczną się w najbliższą środę, 29 września br. w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Trwającym trzy dni targom będą towarzyszyć również liczne szkolenia, konferencje, seminaria poruszające kwestie prawne, finansowe, organizacyjne i promocyjne prowadzone przez ekspertów z branży. Będą również okazją do zapoznania się z obecnie panującymi trendami i perspektywami rozwoju rynku hotelowego w kraju. Wydarzeniem specjalnym tegorocznej edycji targów będzie dwudniowa konferencja pt. „Hotelarstwo w Polsce. Doświadczenia lat 1990-2010. Wiedza i rozwój do roku 2015”. Honorowy patronat nad targami WorldHotel objął Minister Gospodarki, Waldemar Pawlak.

- Zgromadziliśmy w tym roku wszechstronną ofertę producentów, dystrybutorów produktów i dostawców usług, która z pewnością usatysfakcjonuje zarówno inwestorów bazy noclegowej, właścicieli i kadrę zarządzającą obiektami noclegowymi, jak również architektów i projektantów wnętrz oraz przedstawicieli firm wykonawczych. Targi WorldHotel to ściśle branżowe spotkanie, które pozwala na poznanie aktualnych trendów, nowości oraz nawiązywania kontaktów biznesowych. Są one okazją do spotkania się przedstawicieli branży, omówienia bieżących zagadnień związanych z funkcjonowaniem i dalszym rozwojem sektora hotelarskiego w kraju oraz tendencji pojawiających się na świecie. Trzy dni targów pozwolą na poznanie nie tylko propozycji z rynku i światowych nowości, ale będą również okazją do skorzystania z bogatego programu wydarzeń towarzyszących, w tym konferencji i szkoleń prowadzonych przez specjalistów. Pomogą one osobom z branży poszerzyć wiedzę i nabyć nowe umiejętności przydatne w biznesie hotelowym - mówi Agnieszka Huszczyńska, prezes zarządu spółki MT Targi, organizatora WorldHotel 2010.

W pierwszym dniu targów zwiedzający będą mogli wziąć udział m.in. w seminarium poświęconym finansowym i podatkowym aspektom inwestycji oraz działalności hotelowej. Przestawione zostaną, także korzyści i koszty pozyskania międzynarodowej marki hotelowej, aktualne możliwości pozyskania środków z funduszy UE na rozwój branży hotelarskiej oraz sposoby na skuteczne ubieganie się w banku o finansowanie inwestycji hotelowej. W trakcie Seminarium Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego uczestnicy zainteresowani przygotowaniami do Euro 2010 będą mogli poznać m.in. doświadczenia hoteli z RPA z turnieju finałowego FIFA World Cup 2010. W programie znajdzie się również seminarium poświęcone zagadnieniom projektowania i wyposażenia audiowizualnego hotelu.

W drugim dniu targów, 30 września, w ramach seminarium „Hotel inny niż wszystkie. Konieczność rynkowa czy fanaberia?” Projekt Hotel przedstawi m.in. analizę sytuacji na polskim rynku hotelowym do 2015 r., tendencje na światowym rynku konsumpcji turystycznej, sposoby kreowania innowacyjnych kategorii produktów turystycznych, w tym hoteli, czy techniki opracowania „pomysłu na hotel”. W tym dniu zorganizowane zostaną również spotkania nt. efektywnego marketingu internetowego dla obiektów noclegowych, aparthoteli i condohoteli oraz seminarium poświęcone ekologicznym obiektom noclegowym. W ostatnim dniu targów, 1 października, odbędą się spotkania poświęcone standardom księgi procedur i jakości w SPA oraz współpracy hotelu z meeting planerami.

Wydarzeniem specjalnym tegorocznej edycji będzie dwudniowe seminarium nt „Hotelarstwo w Polsce. Doświadczenia lat 1990-2010. Wiedza i rozwój do roku 2015” organizowane przez miesięcznik „Hotelarstwo”, które rozpocznie się 29 września. Poruszone zostaną m. in. kwestie analizy rynku, postępujących zmian od 1990 roku do chwili obecnej oraz perspektyw na przyszłość. Prowadzący postarają się odpowiedzieć na pytania, gdzie obecnie jest i dokąd zmierza polskie hotelarstwo oraz czy hotelarze i inwestorzy powinni obawiać się przyszłości?

Wśród nowości wystawców w zakresie projektowania i wystroju hoteli pojawią się m.in. niestandardowe propozycje mebli egzotycznych i orientalnych, które będzie można zobaczyć na stoisku firmy ASIANA czy Royal Decor. Blaty ledowe z zastosowaniem innowacyjnego obrzeża pozwalającego na zmienną kolorystykę świecących krawędzi zaprezentuje Demi Co. Nietypowe i nowe rozwiązaniami w postaci najnowszej kolekcji płytek dywanowych przeznaczonych do hoteli umożliwiających szeroką aranżację, prosty montaż przedstawi firma Newmore. Zwiedzający będą mogli zapoznać się również z ofertą wysokiej jakości tekstylnymi drukowanymi wykładzinami dywanowymi z katalogu niemieckiego producenta Maltzahn Carpet Innovation GmbH. Z kolei wysoką jakość i bogactwo wzornictwa mebli i zabudowy obiektów użyteczności publicznej zaprezentuje Firma Famos. Natomiast Deccora Collection pochwali się dużym wyborem wzorów i kolorów materiałów zasłonowych, firanowych i tapicerskich, zaciemniających oraz trudnopalnych.

W dziale tekstyliów i galanterii hotelowej zwraca uwagę m.in. polski producent tkanin pościelowych i obrusowych firma Andropol ze szczególnie bogatą ofertę luksusowej konfekcji pościelowej i stołowej spełniającej surowe kryteria najbardziej wymagających klientów. Szeroką gamę wysokojakościowych ręczników przeznaczonych dla hoteli i SPA zaprezentuje firma Greno. Wśród wystawców pojawi się Euro-Sen - jedyny producent w Europie  materacy antybakteryjnych. Propozycje wysokiej jakości kosmetyków i galanterii hotelowej przedstawi polski producent firma LANWAR, współpracująca z hotelami wielu międzynarodowych sieci. Także zaprezentuje się największy krajowy producent saun i kabin ciepła firma MEGIW.

Dla housekeepingu przeznaczone są oferty firmy ABRILUX, przedstawiciela Electrolux w Polsce, która przedstawi dwa innowacje produkty w postaci suszarki z pompą ciepła dla oszczędności energii oraz pralnico-suszarkę „3 W JEDNYM”  dla oszczędności kosztów pracy. Również w tym dziale zaprezentuje się m.in. firma Polor z ofertą angielskich wózków hotelowych i urządzeń czyszczących marki Numatic. Ofertę uzupełniają  produkowane w Niemczech środki czystości Kleen oraz amerykańskie pady czyszczące ETC.

Rozwiązania informatyczne dla branży hotelowej będą prezentowały m.in. wiodący na rynku polskim producent oprogramowania dla sektorów  gastronomiczno-hotelarskiego i detalicznego - LSI Software S.A, Ekoncept z nowością w postaci oprogramowania hotelowego  z funkcjonalnością dającą bardzo szerokie możliwości raportowania i tworzenia statystyk, natomiast Damovo Polska Sp. z o.o. przedstawi na targach propozycje łączności telefonicznej przewodowej i bezprzewodowej, infrastrukturę transmisji danych, przewodowy i bezprzewodowy dostęp do Internetu zarówno dla gości jak i obsługi obiektu hotelowego, oraz systemy audiowizualne.

W zakresie rekreacji swoją ofertę prezentować będzie firma Bowling Zone zajmująca się budową kręgielni. Firma łączy zaawansowaną technologię z włoskim szykiem, sygnowanym przez projektantów Pininfarina.

By wziąć udział w WorldHotel 2010 należy dokonać rejestracji. Zapisując się on-line na stronie www.worldhotel.pl/rejestracja, uczestnikom przysługuje 50% zniżki na zakup biletu wstępu.

Na WorldHotel 2010 można dojechać transportem własnym lub środkami komunikacji publicznej. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C oddalone jest zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Przy obiekcie znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Poza tym, w sąsiedztwie kursuje 10 miejskich linii autobusowych z różnych miejsc Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego - Pociągi Kolei Mazowieckich.