Trzydzieści krajów docelowych, niezwykłe produkty takie jak 12-tonowe krosna tkackie i części zamienne do nich oraz jeden punkt kontaktowy koordynujący cały proces – tak wygląda łańcuch dostaw Lindauer DORNIER GmbH i Dachser.

Wspomniane krosno tkackie było naprawdę niezwykłe. Ważyło ponad 12 ton. Dachser, globalny operator logistyczny, przetransportował tę ciężką maszynę drogą powietrzną z regionu Jeziora Bodeńskiego w Niemczech do Osaki w Japonii dla swojego klienta, Lindauer DORNIER GmbH – wiodącego światowego producenta maszyn tkackich.

- Tego rodzaju specjalistyczny transport wymaga planowania z wyprzedzeniem. Ponieważ jest to luksus, na który możemy sobie pozwolić, naprawdę wymagającą kwestią jest dostarczanie części zamiennych na całym świecie przy okresie realizacji zlecenia wynoszącym często tylko kilka godzin – mówi Daniele Borrescio, kierownik ds. sprzedaży w Dachser Air & Sea Logistics w Kaufbeuren.

Szybka, elastyczna, optymalna pod względem kosztów – taka jest zdaniem Borrescio współpraca zapoczątkowana 1 marca 2009 r. z oficjalnie certyfikowanym znanym nadawcą – Lindauer DORNIER. Dachser odpowiada za całą logistykę dotyczącą dostaw części zamiennych dla spółki w sektorze lotniczych przewozów towarowych, zapewniając, aby krosna i maszyny specjalne oraz części zamienne były w dobrym stanie. Dachser Air & Sea Logistics przesyła części drogą powietrzną do ponad 30 miejsc na całym świecie. Zajmuje się również kwestią odprawy celnej w państwach dystrybucji. Codziennie oddział Dachser w Kaufbeuren wykorzystuje własną flotę pojazdów i kierowców, aby odebrać towary z fabryk DORNIER w Lindau i w pobliskim Esseratsweiler.

- Zapewniliśmy klientowi jeden punkt kontaktowy koordynujący wszystkie zapytania i przesyłki DORNIER. Chociaż oddział w Kaufbeuren nie ma bezpośrednich połączeń z międzynarodowym terminalem lotniczym cargo, realizujemy wszystkie etapy międzynarodowego przewozu towarów drogą powietrzną dla Lindauer DORNIER GmbH. Począwszy od danych lotniczych do dowodów dostawy, spełniamy każde życzenie klienta  – wyjaśnia Borrescio.

 

Wyniki mówią same za siebie: corocznie oddział w Kaufbeuren wysyła około 1600 przesyłek o wadze około 220 ton. Są to zarówno małe części, jak i ogromne maszyny.