BETFAN, legalny polski bukmacher zaliczany do czołówki branży, wypracował w I półroczu 2023 r. łączne obroty w wysokości 213,5 mln zł, co oznacza wzrost o 8% r/r. NGR bukmachera od stycznia do czerwca br. urósł zaś o 26% r/r do poziomu 20,7 mln zł. W samym II kwartale 2023 r. przyrost NGR firmy był jeszcze szybszy i wyniósł 44% r/r. Jednocześnie BETFAN wypracował zysk netto w I półroczu br. w wysokości 3,75 mln zł.

BETFAN jest bukmacherem internetowym – 98% obrotów I półrocza 2023 r. pochodziło z zakładów zawartych online. Dlatego firma koncentruje się na rozwoju technologicznym, a główne inwestycje dotyczą aplikacji mobilnej BETFAN. W 2023 gracze zobaczyli je w nowych wersjach, zarówno na iOS, jak i Android. Bukmacher skupił się na transformacji z organizacji zorientowanej na marketing, na organizację zorientowaną na technologię. Spółka zakłada inwestycje w tym obszarze także w przyszłości.

- W 2023 r. działamy według nowej strategii, która już przynosi wymierne efekty. Dynamika łącznych obrotów, po odliczeniu bonusów i tzw. freebetów, przekroczyła 10% w I połowie roku, a jeszcze szybciej niż obroty rośnie nasz NGR. W pierwszym kwartale wzrósł on o 23%, a w drugim już o 44%, co pokazuje wysoką skuteczność wprowadzanych zmian. Jako firma e-bettingowa kładziemy nacisk na stałe ulepszanie naszego produktu i poprawę tzw. customer experience. Chcemy, aby serwis i aplikacja BETFAN były jeszcze bardziej angażujące, intuicyjne i szybkie. Zbudowaliśmy solidne wewnętrzne kompetencje w tym zakresie i coraz mniej zdajemy się na partnerów zewnętrznych. Chcemy aktywnie słuchać graczy, bo to dla nich budujemy nasz produkt. Jednocześnie prowadzimy rozważną politykę pozyskiwania klientów, z marketingiem ściśle obliczonym na konkretne cele, opartym na analityce, bez powszechnego w branży sztucznego pompowania obrotu bonusami. Efektem tego jest wysoki zysk netto w pierwszej połowie br. o wartości 3,75 mln zł - mówi Łukasz Łazarewicz, prezes zarządu BETFAN.

Jednym z pozytywnych efektów nowej strategii BETFAN było też zwiększenie konwersji na pierwszy depozyt po rejestracji do 76% oraz aktywności graczy na platformie. W 2023 roku skokowo urosła baza klientów, która na koniec czerwca 2023 r. była wyższa o 37% niż w czerwcu 2022 r. Jedną z dróg jej dalszego rozwoju oraz zwiększania innych wskaźników operacyjnych ma być także nowo uruchomiony program afiliacyjny oraz unikatowe partnerstwa mediowe z liderami rynku.

Równolegle BETFAN rozwija sieć stacjonarnych terminali do zawierania zakładów. W efekcie na koniec czerwca BETFAN miał ich w Polsce ponad 100, a obroty i NGR z tego obszaru skokowo rosną. W I półroczu 2023 r. były one wyższe odpowiednio o 161% i 228% wobec I półrocza 2022. Na ten rok bukmacher zakłada uruchomienie kolejnych 30 punktów stacjonarnych.