Sfinks logo

Restauracje sieci należących do Sfinks Polska, przede wszystkim pod szyldem SPHINX, wypracowały 154,31 mln zł obrotów w okresie trzech kwartałów 2024 r., tj. o 9,2% więcej niż przed rokiem. Przychody ze sprzedaży grupy Sfinks wyniosły 59,81 mln zł na koniec września br. wobec 75,71 mln zł na koniec września 2023 r., co jest efektem zgodnego ze strategią przekształcania lokali własnych na franczyzę. Skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł po trzecim kwartale tego roku do 6,15 mln zł wobec 5,47 mln zł przed rokiem. Grupa zanotowała także poprawę wyniku na poziomie netto o 1,54 mln zł, osiągając -0,97 mln zł na koniec września 2024 r. wobec -2,5 mln zł rok wcześniej.

Sfinks logo

Przychody gastronomiczne sieci Sfinks Polska po trzech kwartałach 2024 r. wzrosły do 154,3 mln zł i były wyższe o 9,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sieć lokali porównywalnych (L4L) również zanotowała wzrost obrotów w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 – o 8,8% r/r do poziomu 143,41 mln zł. Na koniec września br. na przychody ze sprzedaży gastronomicznej Sfinksa (z wyłączeniem sieci Piwiarnia) pracowało 76 restauracji wobec 74 przed rokiem.

Sfinks logo

Sieci zarządzane przez Grupę Sfinks Polska, właściciela m.in. SPHINX Restauracje, osiągnęły w I półroczu 2024 r. 99,5 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej (bez sieci Piwiarnia), co oznacza ich wzrost o 10,8% r/r. Pierwsze sześć miesięcy 2024 r. to kolejny okres zwiększania rentowności sprzedaży w Grupie Sfinks i przekształceń restauracji własnych na franczyzę. W efekcie skonsolidowany zysk operacyjny na koniec czerwca br. wyniósł 4,37 mln zł wobec 3,35 mln zł rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA ukształtował się w grupie na poziomie 9,83 mln zł na koniec pierwszego półrocza 2024 r. wobec 8,99 mln zł rok wcześniej.

Sfinks logo

Gastronomiczna spółka Sfinks Polska zawarła umowę masterfranczyzy dotyczącą rozwoju sieci restauracji SPHINX na terenie Egiptu i Arabii Saudyjskiej. Umowa jest podpisana na 10 lat i obejmuje dwa etapy współpracy. W pierwszym egipski partner Sfinksa ma otworzyć własne restauracje pod szyldem SPHINX, a w drugim przewidziano możliwość udzielania subfranczyzy podmiotom trzecim.

Sfinks logo

Sieć The Burgers by Sphinx, należąca do giełdowej spółki Sfinks Polska, powiększyła się o nową restaurację w centrum handlowym Askana w Gorzowie Wielkopolskim. Lokal działa na zasadach franczyzy i jest prowadzony przez przedsiębiorcę, który zarządza także restauracją Sphinx w tym centrum. Grupa Sfinks Polska planuje kolejne otwarcia lokali w zachodniej Polsce z uwagi na rosnącą liczbę osób zainteresowanych działaniem pod jedną z marek Sfinksa w ramach wspólnej sieci.

Sfinks logo

SPHINX, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, przygotowała nowe menu sezonowe „Kurki, krewetki i pistacje”. W ofercie pojawiły się kulinarne nowości, takie jak sałatka z krewetkami, a także ulubione dania gości, m.in. Shoarma® czy stek w letniej odsłonie.

Sfinks logo

Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w II kwartale 2024 r. wzrosła o 14% r/r do 52,02 mln zł. W całym półroczu grupa odnotowała przychody gastronomiczne w wysokości 99,5 mln zł, co oznacza wzrost o 10,8% r/r. Obroty sieci porównywalnej zwiększyły się o 11,5% r/r do 47,63 mln zł w II kwartale br., zaś w całym półroczu sprzedaż L4L wzrosła o 10,5% do 92,39 mln zł.

Sfinks logo

Sieć SPHINX powiększyła się o nową restaurację w stolicy Podkarpacia. Lokal działa przy al. Majora Wacława Kopisto 8a, w miejscu, gdzie wcześniej była inna restauracja, i jest prowadzony przez franczyzobiorców. Dla sieci, której znakiem rozpoznawczym jest Shoarma®, to kolejne tego typu otwarcie w Polsce. Coraz częściej zgłaszają się też restauratorzy, którzy chcą zmienić szyld na SPHINX Restauracje. Według dotychczasowych danych takie przekształcenie skutkowało zwiększeniem obrotów nawet o 185%.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia, rozpoczyna ofensywę w celu zachęcenia osób prowadzących własne restauracje do przejścia na koncept SPHINX. Doświadczenia restauracyjnej grupy pokazują, że takie przekształcenie pozwala na zwiększenie obrotów lokalu nawet o 185%. Sfinks zaplanował też na ten rok rozwój sieci poprzez otwieranie nowych lokali w ramach swojego wiodącego konceptu restauracyjnego, SPHINX, i tzw. marek parasolowych, jak The Burgers by SPHINX i SPHINX Coctail Bar. Gastronomiczny operator pracuje również nad zasadami licencjonowana hoteli i restauracji hotelowych marką SPHINX.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel m.in. sieci SPHINX Restauracje, wypracował w I kwartale 2024. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 47,48 mln zł, tj. wyższe o 7,4% r/r. Skonsolidowany zysk operacyjny w tym okresie zwiększył się prawie dwukrotnie, wynosząc 3,39 mln zł. Gastronomiczna grupa za pierwsze trzy miesiące tego roku zanotowała również zysk netto w wysokości 192 tys. zł. Jednocześnie skonsolidowany wynik EBITDA w I kwartale 2024 uplasował się na poziomie 6,77 mln zł, tj. o blisko 50% wyższym niż rok wcześniej.

Sfinks logo

Giełdowa grupa gastronomiczna, Sfinks Polska, w nadchodzących tygodniach otworzy pięć nowych restauracji. Będą to lokale pod szyldami SPHINX oraz The Burgers. Nowe restauracje ruszą w Rzeszowie, Poznaniu i podpoznańskich Komornikach, a także w Gorzowie Wielkopolskim i w Jarocinie.

Sfinks logo

Przychody gastronomiczne restauracji pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers w 2023 r. wyniosły 190,09 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 14% r/r. Grupa Sfinks Polska zwiększyła także skonsolidowane przychody ze sprzedaży, które wyniosły 100,09 mln zł na koniec 2023 r. wobec 96,91 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie o 13% wzrósł skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży, który na koniec 2023 r. osiągnął 28,82 mln zł. Grupa zakończyła ubiegły rok wynikiem netto -0,34 mln zł oraz EBITDA w wysokości 21,21 mln zł. W 2024 r. gastronomiczna spółka planuje dynamiczny rozwój sieci i dalszą poprawę ich rentowności zgodnie ze strategią na lata 2024-29.