Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, w 2022 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży o 23%, tj. do 112,09 mln zł. Zysk netto grupy wzrósł zaś o 60% r/r i na koniec 2022 r. osiągnął wysokość 8,51 mln zł wobec 5,32 mln zł rok wcześniej. Zarząd chce go przeznaczyć na wypłatę dywidendy, tym razem w rekordowej wysokości 1 zł na akcję. Na wyniki grupy Kompap pracują dwie wiodące w Polsce drukarnie dziełowe produkujące książki – białostocki BZGraf i olsztyński OZGraf, drukarnia offsetowa rolowa w Laskowicach oraz kupiona jesienią spółka Komunikacja Masowa, świadcząca usługi outsourcingu w zakresie masowej komunikacji elektronicznej i tradycyjnej.

Grupa Kompap, do której należą m.in. dwie wiodące w Polsce drukarnie dziełowe - BZGraf i OZGraf, za ponad 10 mln zł kupiła do swojego olsztyńskiego zakładu ośmiokolorową maszynę offsetową Komori Lithrone GL-840P. To urządzenie nowoczesnej generacji drukujące obustronnie 15 tysięcy arkuszy B1 na godzinę w wysokiej jakości. Nowa inwestycja pozwoli zwiększyć o kilkadziesiąt procent wydajność drukarni OZGraf, co przełoży się także na jej konkurencyjność dla klientów.

Łącznie 104,5 tys. kibiców obserwowało z trybun mecze 26. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Najwięcej fanów pojawiło się w niedzielę w Poznaniu, gdzie Lech podejmował Pogoń Szczecin. Na stadionie przy ulicy Bułgarskiej zasiadło 32 119 kibiców. Świetny frekwencyjny wynik zanotowano również w stolicy, gdzie mecz Legia Warszawa – Raków Częstochowa oglądało na żywo 28 300 fanów.

Dekorując dom na święta warto rozważyć nieszablonowe rozwiązania, które pomogą poczuć wyjątkowy klimat. Dzięki ciekawym pomysłom, przy niewielkim wysiłku można stworzyć bożonarodzeniowy wystrój, który będzie urzekał oryginalnością i przełamywał stereotypowe myślenie o świątecznych dekoracjach.

Betfan

Według analiz BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, polska drużyna narodowa awansuje do 1/8 finału mundialu w Katarze. Zdaniem bukmachera Polacy wyjdą z grupy razem Argentyńczykami, którzy pokonają Biało-Czerwonych w środowym starciu.

Sfinks logo

Przychody ze sprzedaży gastronomicznej w sieciach należących do Sfinks Polska po dziewięciu miesiącach roku 2022 r. osiągnęły 124,01 mln zł i znacznie przewyższyły te sprzed roku. Wzrost sprzedaży gastronomicznej, o 8% r/r, odnotowano także w samym trzecim kwartale 2022 r. wobec trzeciego kwartału 2021 r. W ujęciu skonsolidowanym grupa Sfinks odnotowała na koniec września 2022 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 73,33 mln zł. Zysk netto i EBITDA grupy za trzy kwartały i po oczyszczeniu z wpływu MSSF16 wyniosły odpowiednio 15,95 mln zł oraz 20,03 mln zł.

Sfinks logo

Sieć wirtualnych restauracji sygnowana przez największego w Polsce youtubera Karola “Blowka” Gązwy jest dostępna w opcji “take away” (tylko w odbiorze) w lokalach sieci SPHINX. Każdy fan burgerów Blowka może teraz spróbować zupełnie nowej odsłony burgerów, odbierając je w wybranych restauracjach SPHINX w Polsce.

Betfan

Ruszyła nowa kampania marketingowa BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, przez którą chce przekazać, że mundial to powód do wspólnej zabawy, a nadmierna presja jej nie służy. „Koń na drzewie”, „Poranna zaprawa”, „Siwy bajerant” i „Laga na Robercika” – takie tytuły noszą najnowsze spoty, w których można podziwiać aktorskie umiejętności ambasadora BETFAN - Mariusza Pudzianowskiego. Towarzyszy mu „Człowiek Koń” - live brand hero marki i jednocześnie alter ego konia Betfana, którego Pudzian jest właścicielem, a bukmacher sponsorem tytularnym.

Mglisty róż - V413 Rosy Moment - to kolor roku 2023 marki Tikkurila. Choć nieco przygaszony, emanuje ciepłem i empatią, podkreślając znaczenie bycia razem. Rosy Moment V413 symbolizuje niezwykłe momenty, gdy ścieżki życia dwóch osób się przenikają.

Betfan

Według analiz BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, niedawno ujawniony związek Kasi Cichopek i Macieja Kurzajewskiego doczeka się sformalizowania i para zostanie małżeństwem. Zdaniem analityków BETFAN najprawdopodobniej nastąpi to już w 2023 r. A czy będzie to ślub kościelny i czy nowa rodzina powiększy się o kolejne dziecko? I czy była żona Macieja Kurzajewskiego spotka się z nim w sądzie?

Sfinks logo

Sieć restauracji SPHINX wprowadziła ofertę „Grzyby, dynie, chili”. To jesienno-zimowa wkładka do menu głównego, w której pojawiło się wiele nowych dań opartych na sezonowych warzywach i rozgrzewających przyprawach. Wśród nich jest m. in. krem z dyni, tatar z suszonych pomidorów czy kurczak na sosie grzybowym i plackach ziemniaczanych.

Sfinks logo

SPHINX, największa sieć restauracji casual dining w Polsce, wprowadza nowe menu główne, w którym kusi różnorodnością dań, proponując nowe shoarmy, więcej dań rybnych oraz potraw z kurczakiem. W październiku w karcie SPHINX znalazły się m.in. shoarma z krążkami cebulowymi, polędwica z dorsza na kaszy bulgur z warzywami oraz chickenburger. Inną zmianą, jaką zobaczą goście odwiedzający restauracje SPHINX, jest nowa zastawa do zup i deserów inspirowana orientem.